فضای مراکز آموزشی تنها برای فعالیت‌های فرهنگی جوانان استفاده شود
فضای مراکز آموزشی تنها برای فعالیت‌های فرهنگی جوانان استفاده شود
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه فضای هیچ مرکز آموزشی نباید بدون استفاده باقی بماند، بیان کرد: ظرفیت همه مراکز آموزشی باید برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی جوانان اختصاص داده شود و این موضوع باید مورد توجه همه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی (یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان  از مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان خواست؛ هر چه سریع‌تر واحدهای آموزشی بدون استفاده و تعطیل شده را اعلام کند تا برای حفظ و نگهداری این مراکز آموزشی در اختیار بخشداری‌ها یا فرمانداری‌ها قرار گیرد و مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی جوانان شود.

وی با تاکید بر اینکه مراکز علمی و آموزشی بدون استفاده نباید جایگاهی برای ترک اعتیاد باشد، اظهار داشت: این موضوع مهم مصوبه سه شورا اعم از شورای تامین، آموزش و پرورش و هماهنگی مبارزه با موادمخدر در استان است بنابراین اگر تاکنون قراردادی مبنی بر فعالیت این کمپ‌ها در مراکز آموزشی منعقد شده و مدت زمان قرارداد نیز به پایان رسیده، برای فعالیت دوباره آنها اقدام نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مسئولان کمپ‌ها باید ساختمان‌های دیگری را (جز مراکز علمی و آموزشی ) به عنوان محلی برای فعالیت‌های ترک اعتیاد اجاره کنند، افزود: نظات جدی بر فعالیت این کمپ‌ها باید انجام شود؛ ناظران از مراکز ناموفق ترک اعتیاد گزارش ارائه دهند و در صدور مجوز آنها تجدید نظر شود.

عباسی خاطر نشان کرد: مکان‌هایی اعم از پارک‌های موجود در شهرها باید برای معتادان ناامن شود از اینرو ضروریست تا روشنایی این اماکن مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع مهم توانمندسازی بهبود یافتگان اعتیاد اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی به آنان با پرداخت هزینه کمک آموزشی و اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان پیشگیری را مقدم بر درمان اعتیاد دانست و ادامه داد: بسته‌های آموزشی در ارتباط با مضرات استفاده از موادمخدر و عواقب آن باید تهیه و برای عموم مردم به ویژه جوانان ارائه شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان نیز در این جلسه در سخنانی با ارائه گزارش کشف و ضبط موادمخدر و دستگیری‌ها در اجرای طرح‌های نیروی انتظامی گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده در ۹۷۱ مرحله در استان اجرا شد که با اجرای آن ۷۳۶ کیلو گرم انواع موادمخدر ضبط و چهار هزار و ۳۸۶ نفر دستگیر شدند.

سردار حسین حسن‌پور با بیان اینکه در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی گیلان نیز در ۱۷۲ مرحله یک هزار و ۱۲۴ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد، اضافه کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نیز در ۱۲۳ مرحله و طرح تشدید برخورد با خرده فروشان نیز در ۶۲۴ مرحله در استان اجرا شده‌است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از اعتیاد مواد مخدر اظهار کرد: پیشگیری مطالبه مردم از ما است.

در این جلسه همچنین هر یک از اعضا نقطه نظرات خود و گزارش‌های اقدامات اجرایی را ارائه کردند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان