طرح جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و اقدامات فرهنگی در کتابخانه ها
طرح جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و اقدامات فرهنگی در کتابخانه ها
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، از اجرای طرح جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه هابحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش  رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار به پریسا کرمی، مدیرکل این مجموعه در خصوص اجرای طرح جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه ها استقبال کرد.
آقایی در این دیدار با بیان اینکه فکر و اندیشه بشری بوسیله قلم راه خود را پیموده و دانایی را به دیگر انسانها هدیه کرد از نقش ارزشمند دست اندرکاران حوزه فرهنگ خصوصا کتاب و کتابخوانی در جامعه سخن گفت.

معاون دادگستری کل استان گیلان استمرار فعالیت های فرهنگی با موضوع کتاب و کتابخوانی بخصوص در بین کودکان، نوجوانان و جوانان را بسیار مهم و دارای تاثیرات مطلوب در جامعه عنوان و از حمایت سازمان قضایی از برنامه های مجموعه کتابخانه های عمومی خبرداد.

کرمی: برگزاری دوره های مختلف آموزشی در کتابخانه های عمومی استان گیلان
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان از اقدامات و فعالیت های مجموعه کتابخانه ها این حمایت ها را مایه امیدواری و دلگرمی اهالی فرهنگ و ادب استان ئانست.
پریسا کرمی همچنین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این مجموعه در حوزه های اجتماعی از برگزاری دوره های آموزشی متنوع با موضوع کودکان کار و خیابانی، سواد رسانه، سواد مالی، مهارت های مطالعه، فرزند پروری و آسیب های اجتماعی در کتابخانه ها به عنوان یکی از برنامه های مهم یاد کرد.
کرمی در پایان اجرای طرح جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه را دارای برکات و فوائد فراوان برای جامعه، افراد محکوم شده بواسطه جرائم غیر عمد و در نهایت جامعه عنوان کرد و موافقت سازمان قضایی استان با این طرح را اقدامی قابل تقدیر دانست.
گفتنی است طرح ابتکاری جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه ها چندی پیش و برای نخستین بار در کشور توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان مطرح و با استقبال سازمان قضایی استان گیلان مواجه شد.