سهمیه آرد فوق‌العاده برای نانوایی‌های آستارا تخصیص می‌یابد
سهمیه آرد فوق‌العاده برای نانوایی‌های آستارا تخصیص می‌یابد
مسئولان استانی با اختصاص سهمیه آرد فوق‌العاده به نانوایی‌های این شهرستان به منظور کاهش صف خرید نان موافقت کردند.

سعید میرقربانی گفت: قبل از تعطیلات هفته جاری با اداره کل غله و استانداری گیلان برای تامین آرد فوق العاده نانوایی های آستارا هماهنگی لازم را به عمل آوردیم و از اوایل هفته آینده مشکل نانوایی ها رفع خواهد شد.

وی افزود: طبق اذعان مسئولان استانی، نانوایی های آستارا نسبت به سایر شهرستان ها از میزان سهمیه آرد خوبی برخوردار هستند اما همچنان از ناحیه فرمانداری آستارا افزایش سهمیه آرد را پیگیری می کنیم.

سرپرست فرمانداری آستارا افزایش هزینه پخت نان از جمله بهای آب، برق، گاز و اجاره نانوایی ها را از دغدغه ها و مشکلات نانوایان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر امکان افزایش قیمت نان وجود ندارد و باید با افزودن سهمیه آرد و نظارت بیشتر بر چرخه توزیع آرد و پخت نان، مشکل نانوایان و مردم را رفع کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز علت تشکیل صف در برخی ساعات در مقابل نانوایی ها را کمبود سهمیه آرد نانوایان آزادپز و افزایش هزینه های پخت نان اعلام کرد و گفت: با هر گونه توزیع یا فروش خارج از شبکه آرد سهمیه خبازی ها برابر قانون برخورد می کنیم.

محسن آهنی تامین تسهیلات توسعه و تجهیز نانوایی ها، دوگانه سوز کردن نانوایی ها و برگزاری رزمایش های پخت اضطراری نان را از عملکردها و برنامه های اداره صنعت، مدعدن و تجارت آستارا اعلام کرد.

صف های طولانی خرید نان در مقابل نانوایی ها احتمال تشدید شیوع ویروس کرونا را نیز به دنبال دارد و از اینرو مسئولان و مردم انتظار دارند، با افزایش سریع سهمیه آرد، این مشکل و نگرانی های ناشی از آن برطرف شود.

چند نفر از کسانی که در صف خرید نان بربری و لواش ایستاده بودند، خرید بیش از نیاز و مصرف نان برای خوراک مرغ و طیور را نیز از دلایل شلوغی نانوایی ها اعلام کرده و از مردم خواستند بخصوص در این شرایط کرونایی همدیگر را بیشتر مراعات کنند.

برخی دیگر از شهروندان نیز تعطیلی خودسرانه تعدادی نانوایی را از دلایل شلوغی نانوایی های دیگر اعلام کرده و از مسئولان خواستند، نظارت بیشتری بر نانوایی های سهمیه ای و آزادپز داشته باشند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و ۲۲۰ واحد نانوایی در آن فعال است.

  • منبع خبر : ایرنا