هیچ نهادی بهتر از شهرداری نمی‌تواند تالار مرکزی شهر را مدیریت کند
هیچ نهادی بهتر از شهرداری نمی‌تواند تالار مرکزی شهر را مدیریت کند
شهردار رشت در جلسه بررسی وضعیت تالار مرکزی شهر خواستار تعیین تکلیف آن طی ۱۰ روز آینده شد.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی ۱۹ آبان‌ ماه ۱۴۰۰ در جلسه با مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و برخی مدیران شهرداری اظهار داشت: مدیریت شهری دارای تکلیف اجتماعی است و دارایی‌های شهرداری نیز بر خلاف سازمانهای دولتی متعلق به شهروندان است.

 شهردار رشت بزرگترین نقص سیستمهای اجرایی استان را ضعف در تصمیم‌گیری خواند و اظهار کرد: وقتی دو دستگاه دولتی نتوانند در چارچوب قانون موضوعات خود را حل و فصل کنند و به یک تصمیم مشترک برسند، طبیعتاً دچار چالش شده و مورد بازخواست دستگاههای نظارتی قرار خواهند گرفت.

  وی اتخاذ تصمیمی مشترک برای مجموعه ای که حدود دو دهه بلاتکلیف مانده است را مستلزم مشورت بین سازمانی عنوان و پیشنهاد نمود هر دو ارگان شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی ۱۰ روز مذاکره و مشورت بین سازمانی سناریوهای احتمالی در خصوص تالار مرکزی شهر را تدوین نمایند.

 سید امیر حسین علوی در ادامه با بیان اینکه هر تصمیمی در خصوص وضعیت تالار مرکزی شهر باید با رویکرد منفعت عمومی باشد ابراز داشت: قطعاً نگاه کارشناسان شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در چارچوب قانون، نفع سازمانی خود را در این تصمیم مشترک لحاظ نموده و در عین حال در روند کار و تصمیم سازی خود منفعت عمومی و منفعت شهر را در نظر داشته باشند.

 شهردار رشت مفاد و تعهدات دو نهاد در قرارداد فی مابین را مورد اشاره قرار داد و افزود: بعد از انعقاد تفاهم نامه همکاری فصل الخطاب قراردادی خواهد بود که بر اساس آن آورده شهرداری زمین، عوارض پروانه و یا هزینه‌هایی است که انجام داده است و آورده اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز هزینه احداث بنا و مبلغی که برای صدور پروانه و یا آنچه که بعد از این باید هزینه گردد می باشد.

 وی همچنین در خصوص مالکیت تالار مرکزی شهر اظهار کرد: چنانچه تملک مورد توافق قرار گیرد، یکی از دو نهاد باید این مجموعه را از دیگری خریداری نماید و در غیر اینصورت چنانچه قرار بر تبادل مالکیت باشد، بحث بهره برداری از مجموعه مطرح خواهد شد که در این حالت هزینه های پرسنل، تعمیر و نگهداری دستگاهها و دیگر هزینه های سالیانه را شامل می شود که طبق برآورد ۲۴ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

  سید امیر حسین علوی اضافه کرد: به غیر از تبادل و مشارکت در سرمایه گذاری ، حالت سوم توافق تفاهم نامه است که بایستی آورده ها مشخص و در مطالعات اقتصادی قرار گیرد.

 شهردار رشت با اشاره به اینکه هیچ نهادی بهتر از شهرداری نمی‌تواند تالار مرکزی شهر را مدیریت کند، تصریح کرد: از آنجا که منابع سازمانهای دولتی بسیار محدود است، قطعاً اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تامین هزینه های نگهداری تالار مرکزی شهر موفق نخواهد بود و در نهایت ناچار به واگذاری مجموعه به بخش خصوصی خواهد شد.

 وی با بیان اینکه واگذاری تالار مرکزی شهر به بخش خصوصی هنرمندان را با چالش مواجه می نماید، خاطر نشان کرد: در صورت واگذاری به بخش خصوصی، هنرمندان مجبور به پرداخت هزینه برای استفاده از تالار مرکزی شهر خواهند بود که چنین هزینه ای در توان  هنرمند این شهر نیست.

 شهردار رشت در پایان گفت: هدف و خواسته ما این است که این مجموعه پس از سالها بلاتکلیفی هر چه سریعتر به بهره برداری رسیده و در اختیار جوانان و هنرمندان شهر قرار گیرد.

 در ادامه این جلسه نیز فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ضمن اظهار امیدواری در خصوص رفع بلاتکلیفی تالار شهر، آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای تعیین تکلیف این مجموعه اعلام کرد.

 

  • منبع خبر : شهرداری رشت