شهرداری رشت برای اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری به حمایت استاندار گیلان نیازمند است
شهرداری رشت برای اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری به حمایت استاندار گیلان نیازمند است
محسن سماکچی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ در جلسه بررسی پروژه‌های طرح میثاق که با حضور استاندار گیلان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار رشت، رییس و اعضای شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: انسجام و وفاق مدیریت شهری و مجموعه استانداری گیلان اتفاق خوبی برای شهر رشت محسوب می‌شود که نتایج درخشانی را برای رشت و شهروندان آن به بار خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت_سماکچی تصریح کرد: با حضور استاندار گیلان در رأس کار و با اشرافی که ایشان نسبت به مدیران دارند شهرداری رشت از فرصت بسیار خوبی برخوردار شده و می‌تواند پروژه‌های مهم خود را با سرعت بیشتری عملیاتی کند.

وی افزود: در مورد پروژه ژ۵ حدودا ده سال بود که شهرداری رشت با شرکت آب منطقه‌ای رایزنی می‌کرد اما این رایزنی‌ها به نتیجه نمی‌رسید که با ورود استاندار گیلان و دادستان استان این موانع برطرف شد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت ضمن انتقاد از عدم سرمایه‌گذاری بلند مدت در این شهر تصریح کرد: شهرداری رشت برای اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری هم که به حل ترافیک شهری کمک شایان توجهی می‌کند به حمایت استاندار گیلان نیازمند است.
سماکچی با تاکید بر اینکه بودجه و اعتبارات داخلی شهرداری رشت برای اجرای کلان پروژه‌هایی مانند رینگ ۹۰ متری کفایت نمی‌کند گفت: این پروژه به بالای ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد از سویی با اینکه بسیاری از این پروژه‌ها در سایر شهرهای کشور با اعتبارات دولتی احزاب می‌شود اما ما در شهر رشت حتی یک پروژه اینچنینی نداریم که از حمایت منابع دولتی برخوردار شده باشد.
وی عنوان کرد: شهر رشت با حمایت و کمک استاندار گیلان زمینه جذب ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را دارد به شرط آنکه زیرساخت‌های مناسبت فراهم باشد و دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را برای توسعه و آبادانی شهر داشته باشند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت