خبرنگاران طلایه داران آگاهی بخشی و پرچمدار جهاد تبیین در جامعه اند
خبرنگاران طلایه داران آگاهی بخشی و پرچمدار جهاد تبیین در جامعه اند
در آستانه هفدهم مردادماه (( روز خبرنگار )) ، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در پیامی این مناسبت را تبریک گفته و از خبرنگاران به منزله سبزاندیشان عرصه آگاهی بخشی و مجاهدان در مسیر عدالت خواهی و حقیقت جوئی و پرچمدار جهاد تبیین یاد نمود .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، در این پیام آمده است :

خبرنگاران بمنزله یکی از گروههای فرهیخته جامعه اند که رسالت امر اطلاع رسانی و پیگیری مطالبات مردمی را بر دوش دارند و مطالبه گری ، حقیقت جوئی و شفاف سازی از ویژگیهای آنهاست .

خبرنگاری رسالتی سترگ برای تحقق اهدافی والاست که پیشرفت و توسعه ثمره آن خواهد بود و اهمیت قلم و شرافت آن که به حرمتش قسم یاد شده از شأن و منزلت اهالی قلم نشأت گرفته و فعالیت در این عرصه با طهارت ، نگاه متفاوت و قداست همراه است  .

در واقع باید پذیرفت که خبرنگاری یک شغل برای معیشت صرف نیست بلکه هنر و ماموریتی است عظیم و جنس کار خبرنگاری حرکت درجهت پیاده سازی امربه معروف و نهی از منکر و جهاد تبیین بوده و فعالان در این حوزه به منزله چشمان بینا و هوشیار جامعه قلمداد میگردند  .

نقد سازنده ، اعتمادسازی ، امید آفرینی و روحیه جهادی برای انجام مطلوب وظایف خطیر در عرصه کارخبری امری اجتناب ناپذیر و از صفات یک خبرنگار خوب محسوب میشود .

نقش عرصه خبر و تولید محتوا در دنیای امروز با بهره از نفوذ در افکار و اندیشه ها به عنوان ریشه باورها و اعمال بشر نقطه اوجی به منظور دستیابی به اهداف و برنامه ها می باشد که همواره با  نقش آفرینی غیرقابل انکار جهت به تصویر کشیدن و انعکاس واقعیات همراه بوده و سبزاندیشان عرصه قلم بعنوان رکن اساسی در شکل گیری نگرشها و بیدارگریها همیشه از جایگاهی ویژه برخوردار بوده اند.

بی تردید فعالیت در میدان وسیع اخبار و اطلاعات ، رویدادها و وقایع اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … خود به منزله جهادی مقدس جهت ثبت و اشاعه حقیقت در اذهان عمومی می باشد و خبرنگاری رسالتی عظیم گره خورده با عشق و هنر و مسئولیتی انکار ناپذیر بر دوش قشری است که نکته سنجی، عدالت خواهی، حقیقت جویی و دقت از ویژگیهای بارز آنان می باشد .

خبرنگاران، طلایه داران تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی در جامعه و رسولان سبز اندیش عرصه قلم و اندیشه اند و ۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید عرصه اطلاع رسانی محمود صارمیتنها بهانه ای جهت ارج نهادن به زحمات این سبز پویان مسیر روشنگری است که به مثابه مستندسازان روایت جامعه در مسیر تحول میتوان از آنها به عنوان مجاهدان آگاهی بخشی یاد نمود که با سلاح نافذ اندیشه و قلم در متن اجتماع گام می نهند .

خبرنگار از آن جهت که در راه حق و حقیقت و روشنگری حرکت می نماید ،‌ شایسته تکریم و تحسین بوده و تجلی بخش امانتداری، مسئولیت پذیری ، تعهد و دلسوزی است .

خبرنگاران وجدان بیدارجامعه و تصویرگرو مستندساز زمان خویش هستند ، زیرا همواره در عمق رویدادها زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر کشوری ، مرهون تلاش های عاشقانه اوست.

از این رو با پاسداشت این روز و قدردانی از کوشش های خستگی ناپذیر سربازان همیشه در صحنه این عرصه بزرگ ، برای تمامی خبرنگاران که خود یکی از گروههای جامعه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز محسوب میگردند سلامتی ، عزت و شادکامی و تداوم توفیق از یزدان پاک آرزومندم .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان