اکیپ‌های راهداری در محورهای اصلی و گروه‌های هلال احمر در پایگاه‌های جاده ای استان استقرار دارند
اکیپ‌های راهداری در محورهای اصلی و گروه‌های هلال احمر در پایگاه‌های جاده ای استان استقرار دارند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از آماده باش تمامی دستگاه های امدادی و خدمات رسان برای مقابله با دشواری های احتمالی ناشی از ورود سامانه ناپایدار جوی به گیلان خبر داد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ علی اوسط اکبری مقدم چهارشنبه شب پس از جلسه ستاد مدیریت بحران استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکیپ های راهداری در محورهای اصلی ازجمله رودبار به طرف امامزاده هاشم ، امامزاده هاشم – سراوان، سراوان – فومن، لاهیجان – کوچصفهان، رشت – انزلی و همچنین تالش استقرار یافتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان اضافه کرد: در محورهای کوهستانی نیز راهدارخانه ها فعالیت دارند ضمن آنکه اکیپ های هلال احمر هم در تمامی پایگاه های جاده ای، آماده انجام اقدامات لازم هستند.

به گفته اکبری مقدم؛ از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شده و همچنین ماشین آلات بنیاد مسکن در اختیار شهرداری رشت قرار گرفته تا در صورت نیاز، مورد بهره برداری واقع شوند.

وی با تصریح اینکه همه عوامل امدادی و خدمات رسان در آماده باش کامل هستند، بر ضرورت پرهیز هم وطنان و هم استانی ها از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی استان تأکید کرد.

وی یادآور شد: در صورت ضرورت به انجام سفر ، حتما وسیله نقلیه خود را به امکانات لازم زمستانی، تجهیز و توجه و دقت بیشتری در رعایت قوانین و مقررات رانندگی داشته باشند.

با توجه به ورود سامانه بارشی به استان، دکتر زارع استاندار گیلان نیز عصر دیروز(چهارشنبه) در تماس های تلفنی جداگانه با فرمانداران سراسر استان، آمادگی شهرستان ها و ستادهای مدیریت بحران برای مواجهه با دشواری های احتمالی ناشی از ورود سامانه ناپایدار جوی به گیلان و نیز تدابیر اندیشیده شده را پیگیری کرد.

وی همچنین در تماس با مدیران کل دستگاه های خدمات رسان، بر ضرورت در نظر گرفتن تمهیدات لازم بویژه برای تردد در محورهای مواصلاتی استان و نیز ارائه خدمات به مردم تاکید کرد.