شعله گاز در ارتفاعات شهرستان شفت برافروخته شد
شعله گاز در ارتفاعات شهرستان شفت برافروخته شد
آئین گازرسانی به 3 روستای کوهستانی و صعب العبور شهرستان شفت با حضور فرماندار این شهرستان و مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، در این مراسم حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی، با قدردانی از همه نهادها و سازمان های همکار در امر گازرسانی به روستاهای شفت، اظهار داشت: با رسیدن گرمای گاز به ۳ روستای صعب العبور و کوهستانی با جمعیت ۳۹۰ خانوار در دهه فجر امسال، تعداد روستاهای گازدار شفت به ۸۹ روستا و درصد بهره مندی گاز روستایی این شهرستان به ۹۴٫۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به روند سخت و دشوار گازرسانی به این روستاها، گفت: برای گازدار کردن ۳ روستای امام زاده اسحق، درودخان و سله مرز در مجموع بیش از ۵٫۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل گاز گیلان بیان کرد: تمامی روستاهای کوهستانی شهرستان شفت بدون استثنا در دستور کار گازرسانی قرار دارند و این طرح، مرحله به مرحله و بر اساس برنامه ریزی اجرا خواهد شد.

اکبر با بیان اینکه گیلان، یکی از استان های پیشتاز در امر گازرسانی در کشور می باشد، گفت: با افتتاح طرح گازرسانی به ۷ روستای استان در دهه فجر ۱۴۰۰، متوسط بهره مندی خانوارهای روستایی گیلان از نعمت گاز طبیعی به بیش از ۹۶ درصد رسیده است.

وی همچنین نقش گاز را در توسعه کسب و کار و آبادانی استان کلیدی برشمرد و اظهار داشت: در دهه فجر سال جاری با دریافت مجوزهای لازم و هماهنگی نهادهای مرتبط، ۳۴ واحد صنعتی با هزینه ای بالغ بر ۲٫۶ میلیارد تومان و حجم جایگزینی ۱۷ هزار  و ۵۴۰ مترمکعب بر ساعت به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل گاز گیلان در خاتمه از همه مشترکین بویژه مشترکین روستاهای تازه گازدار شده درخواست کرد تا به شکرانه برخورداری از گاز طبیعی، این نعمت الهی را ایمن و بهینه مصرف کنند.

همچنین در این مراسم ابراهیم چراغی فرماندار شفت اظهار داشت: بسیار مفتخریم که در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاخص بهره مندی خانوارهای روستایی شهرستان شفت از نعمت گاز به ۹۴٫۵ درصد افزایش یافته است.

وی گازرسانی به مناطق دوردست را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بحمدالله با تلاش مدیریت و پرسنل خدوم شرکت گاز، همکاری سازمان های مرتبط و همراهی و مشارکت مردم شریف این مهم میسر شده است.

در پایان این مراسم، مشعل گازرسانی به ۳ روستای صعب العبور و کوهستانی شهرستان شفت برافروخته شد.

 

  • منبع خبر : شرکت گاز گیلان