هنرجویان هنرستان زینبیه در مسابقات مختلف فرهنگی هنری خوش درخشیدند
هنرجویان هنرستان زینبیه در مسابقات مختلف فرهنگی هنری خوش درخشیدند
هنرجویان هنرستان هنرهای زیبای زینبیه رشت طی سال تحصیلی 1398-1399 در مسابقات مختلف فرهنگی و هنری استانی و کشوری آموزش و پرورش خوش درخشیدند.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سیما عاقلی با بیان اینکه آموزش و پرورش هر ساله مسابقات فرهنگی و هنری متعددی را در سطوح مختلف برگزار می کند، گفت: دانش‌آموزان هنرستان دخترانه هنرهای زیبای زینبیه رشت طی سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ در سطوح استانی و کشوری این مسابقات خوش درخشیدند.

مدیر هنرستان زینبیه رشت با بیان اینکه دانش آموز «فاطمه غیوری» در مسابقات خوشنویسی رشته خط نستعلیق برگزیده کشوری شد، اظهار کرد: «زهرا روحی»، «نادیا بیابانی»، «زهرا همایون نژاد»، «مونا ادریسی پور»، «معصومه کاسگل پور»، «مریم علیزاده» و «ریحانه سادات لشکری» از هنرجویان رشته تئاتر این هنرستان نیز توانستند رتبه نخست مسابقات گروهی نمایشنامه خوانی استانی را کسب نمایند.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست در رشته های انفرادی توسط هشت هنرجوی این هنرستان، تصریح کرد: «سوگند سبزی» در رشته پوسترسازی، «روژینا روغنی» در طراحی با مداد رنگی، «صدیقه عباسی» در چاپ دستی، «سمیه حسین پور» در نقاشی دیجیتال، «آیدا زاهدی» در قلم فلزی، «فاطمه غیوری» در خط نستعلیق، «فاطمه سعیدلو» در فیلم مستند و «آیریا اخوان» در عکاسی موفق به کسب رتبه های نخست استانی شدند.

عاقلی ادامه داد: «معصومه مصطفی نژاد» در رشته طراحی با ذغال، «مریم حسین نیا» در طراحی با مداد، «فاطمه مهدی زاده» در طراحی با مداد رنگی، «زهرا پورمحمدی» در نقاشی دیجیتال، «موژان دفاعی» در چاپ دستی و «آیدا فدایی» در تصویرسازی نیز شش هنرجوی دیگر هنرستان زینبیه هستند که توانستند رتبه های دوم استانی را کسب کنند.

مدیر هنرستان دخترانه هنرهای زیبای زینبیه رشت افزود: «زهرا خوش تراش» در رشته طراحی با مداد، «آناهیتا طهماسبی» در نقاشی دیجیتال، «روژین روغنی» در تصویرسازی، «هانیه الیاسی» در عکاسی، «رقیه قلی پور» در طراحی با مداد، «رقیه فلاح خیر» در چاپ دستی، «نسترن عبادتی» در پوستر و «پامیدا صادق مند» در چاپ دستی نیز موفق به کسب رتبه سوم استانی شدند.

وی ضمن تبریک به این هنرجویان و خانواده آنان و دبیران ساعی هنرستان هنرهای زیبای زینبیه رشت، یادآور شد: مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته، در ایام ا… دهه فجر و اردیبهشت ماه برگزار شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا نتایج مسابقات با تأخیر اعلام شد.

هنرستان دخترانه زینبیه رشت، تنها هنرستان هنرهای زیبای دولتی گیلان و تحت مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.