مقاوم سازی ۵۷ درصدی مسکن روستایی گیلان
مقاوم سازی ۵۷ درصدی مسکن روستایی گیلان
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: شاخص مقام‌ سازی مسکن روستایی گیلان در سال ۱۴۰۰ معادل ۵۳ درصد بود که در راستای نهضت ملی مسکن به ۵۷ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا_حامد دائمی، عصر هفتم شهریور در آیین افتتاح و بهره‌برداری ۹۰ پروژه مخابرات منطقه گیلان در شهرستان لنگرود که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۳۸ پروژه طرح هادی را با اعتبار ۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مرحله افتتاح رساندیم، اظهار کرد: حجم آسفالت انجام شده در این ۳۸ روستا ۱۹۰ هزار مترمربع بوده است.

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی روستاهای گیلان از ۴۷.۱ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۳.۲ درصد در سال جاری رسیده است، افزود: طی دو سال گذشته، ۷۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی ۴۹۶ روستا هزینه کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از اجرای ۱۰۵ پروژه در سال ۱۴۰۰ و ۲۶۴ پروژه در سال ۱۴۰۱ از محل قیر تهاتری به ارزش ۴۱۰ میلیارد تومان، تصریح کرد: شاخص تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از ۹۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۹۸.۳ درصد در سال جاری رسیده است؛ بازنگری طرح هادی برای ۳۹۶ روستا با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار دارد.

دائمی، نهضت ملی مسکن در روستاها را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: سالانه باید ۴۵۰۰ واحد در روستاهای گیلان احداث شود که شامل خودمالکی و گروه‌های ساخت و انبوه‌سازی است؛ در هفته دولت امسال ۱۳۲۱ واحد را با اعتبار ۵۶۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رساندیم.

وی سهمیه دو ساله گیلان را ۹۰۰۰ واحد دانست و بیان کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی را شناسایی کرده‌ایم که ۱۳۰ درصد سهمیه تکلیفی است؛ کلیه متقاضیان در قالب خودملکی به بانک‌های عامل معرفی شده و کار اجرایی را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با بیان اینکه تاکنون ۳۷۳۵ واحد از مجموع ۹۰۰۰ واحد را به مردم تحویل داده‌ایم، یادآور شد: شاخص مقام سازی مسکن روستایی گیلان در سال ۱۴۰۰ معادل ۵۳ درصد بود که در راستای نهضت ملی مسکن به ۵۷ درصد رسیده است.

وی همچنین از احداث ۱۸۲۳ واحد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان خبر داد و اضافه کرد: طی دو سال اخیر ۲۷۰۰ واحد نیز مسکن محرومین را به بهره‌برداری رساندیم.

  • منبع خبر : ایسنا