سیگنال‌های دریافتی از ماهواره پارس ۱ مناسب است
سیگنال‌های دریافتی از ماهواره پارس ۱ مناسب است
زارع‌پور گفت: ماهواره پارس ۱، پیچیده‌ترین ماهواره ایرانی بود که تاکنون ساخته شده و سه محموله سنجشی دارد که صددرصد ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از خبرگزاری میزانبه گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت با اشاره به پرتاب ماهواره پارس ۱ توسط ماهواره بر سایوز ۲ از روسیه به عنوان دوازدهمین پرتاب در دولت سیزدهم در هفته گذشته گفت: ماهواره پارس ۱، پیچیده‌ترین ماهواره ایرانی بود که تاکنون ساخته شده است و سه محموله سنجشی دارد که صد درصد ایرانی است.

وی افزود: تا الان که کمتر از یک هفته از پرتاب ماهواره می‌گذرد، سیگنال‌های دریافتی مناسب است و بخش‌ها و زیرسیستم‌های ماهواره کار می‌کند و امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده نخستین تصاویر را بتوانیم دریافت کنیم.

زارع‌پور با بیان اینکه در سال جاری بزرگترین قرارداد در حوزه فضایی را برای ساخت ماهواره با بخش خصوصی منعقد کردیم، تصریح کرد: یکی از اقدامات ما در دولت سیزدهم فراهم کردن زمینه ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه فضایی در منطقه ویژه اقتصادی پیام است که امروز نمایشگاه هوا و فضا را در منطقه ویژه اقتصادی پیام داریم و قرار است تفاهم نامه ساخت پارک علم و فناوری در حوزه هوا و فضا در منطقه ویژه پیام امروز منعقد شود.

وزیر ارتباطات درباره برنامه برای افزایش سرعت اینترنت در ایام نوروز خاطرنشان کرد: یکی از وظایف وزارت ارتباطات، افزایش سرعت و کیفیت اینترنت است و همیشه برای آن برنامه داریم که یکی از مهمترین پروژه‌ها در این حوزه، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهاست که به زودی از ۷ میلیون پوشش گذر می‌کنیم و تا پایان دولت تلاش داریم تا همه خانوار‌های شهری در سراسر کشور تحت پوشش قرار بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند، افزود: در انتخابات امسال در همکاری با وزارت کشور ۹۹ درصد استعلامات رای دهندگان با موفقیت به صورت الکترونیکی انجام شد و ما یک قدم به برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی نزدیک شدیم.

زارع‌پور با اشاره به اینکه می‌توانیم تجربه‌ای که امسال در چهار حوزه انتخابیه در برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی داشتیم را به کل کشور تسری دهیم، اظهار کرد: همچنین در قدم‌های بعدی می‌توان اندیشید تا با تغییر قانون بتوانیم انتخابات را به صورت برخط و غیرحضوری برگزار کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با فراهم بودن زیرساخت‌های ارتباطی توانستیم ارتباطات پایدار در بیش از ۱۴ هزار شعبه سیار و بیش از ۴۰ هزار نقطه دورافتاده و صعب العبور را ایجاد کنیم، گفت: در روز برگزاری انتخابات ۹۹.۸ درصد دستگاه‌های رای گیری، متصل شدند که این در کشوری با گستره جغرافیایی ایران اتفاق بزرگی است که چنین پوششی ایجاد شود.

زارع‌پور با اشاره به اینکه در بحث پایداری نیز ۹۹ درصد استعلامات دستگاه‌ها در طول زمان رای گیری به صورت کاملا برخط انجام شد، تصریح کرد: این اتفاق یک رکورد محسوب می‌شود که حاصل زحمات و تلاش‌های شبانه روزی بخش‌های مختلف شامل وزارت ارتباطات، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات، اپراتور‌های ارتباطی و دوستان و عزیزان در وزارت کشور، نهاد‌های امنیتی و انتظامی است که ما را کمک کردند.

وی با بیان اینکه از دو روز مانده به روز انتخابات، تمام مسیر‌های فیبرنوری به صورت منظم پایش شد، افزود: در روز انتخابات بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم تا شبکه ارتباطی کشور دچار بحران شود که غالب موارد با هشیاری دوستان قبل از وقوع اتفاقی، کشف شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به حضور بیش از ۲۵۰ تیم فنی برای رفع اختلالات در کوتاه‌ترین زمان خاطرنشان کرد: حتی موردی داشتیم که در مسیر فیبرنوری، یک و نیم متر از روز‌های قبل برای ایجاد اختلال حفاری کرده بودند که توسط تیم‌های پایش کشف شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری میزان