ضرورت توجه وزارت بهداشت به توسعه نظام سلامت گیلان
ضرورت توجه وزارت بهداشت به توسعه نظام سلامت گیلان
در نشست مشترک هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مشاور وزیر بهداشت بر ضرورت توجه وزارت بهداشت به توسعه نظام سلامت گیلان و همچنین به ظرفیت قانون مولدسازی جهت تکمیل طرح‌های سلامت‌محور تأکید شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)،  نشست مشترکی با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هیئت‌رئیسه دانشگاه و دکتر اسدی – مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اقتصادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
در این نشست، عقب‌ماندگی‌های گیلان در بخش‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و تجهیزاتی توسط دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبیین و بررسی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین نیازمندی‌های نظام سلامت استان را تشریح و بر ضرورت توجه بیش‌ازپیش وزارت بهداشت به توسعه زیرساخت‌های درمانی و همچنین تخصیص تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در استان تأکید کرد.
وی جمعیت گیلان را در ایام تعطیلات و فصول فراغت سال به بیش از پنج میلیون نفر تخمین زد و گفت: زیرساخت‌های نظام سلامت استان شاید کفاف نیاز مردم استان را بدهد اما در ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران، عاجز است.
دکتر اسدی – مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اقتصادی نیز در این نشست با تائید عقب‌ماندگی‌های گیلان در بخش سلامت به‌ویژه در بخش درمان و تجهیزات پزشکی، بر عزم جزم وزارت بهداشت مبنی بر تأمین و تخصیص تجهیزات به گیلان، تأکید کرد.
وی با اشاره به شمار بالای ابتلا به انواع سرطان در استان گیلان و ضرورت تأمین دستگاه‌ها و امکانات درمانی برای بیماران، از جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی دستگاه‌های پیشرفته درمان این نوع از بیماری‌ها در گیلان، خبر داد.
مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اقتصادی به قانون مولدسازی و فرصت اندک دوساله آن برای اجرا اشاره کرد و خواستار هدایت منابع آزادشده از مولدسازی املاک در رابطه با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و فنی و همچنین تأمین دستگاه‌های پیشرفته تصویربرداری تشخیص پزشکی شد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان