سیاست خارجی دولت سیزدهم بی‌سابقه و زبانزد است
سیاست خارجی دولت سیزدهم بی‌سابقه و زبانزد است
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در عرصه های گوناگون از جمله اقتصادی، عمرانی و‌ دیپلماسی خارجی گفت: دیپلماسی منطقه‌ای و اقتصادی دولت سیزدهم در بین تمامی دولت‌ها کم سابقه و زبانزد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  (گیل وب‌دا)؛ دکتر اسدالله عباسی- استاندار گیلان، ظهر (یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳) در مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) در  بیمارستان الزهرا(س) رشت با بیان اینکه نهضت امام راحل(ره) در تاریخ ایران اسلامی و حتی جهان اسلام بی نظیر بوده است، اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب در آن فضای خفگان دوران رژیم پهلوی، مردم را آگاه و انقلاب شکوهمند اسلامی را پای گذاری کردند.

وی با اشاره به سرکوب دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین در کشور آمریکا گفت: استکبار جهانی فقط ادعای رعایت حقوق بشر را دارد ولی خودشان مخالفین خود را به بدترین نحو ممکن سرکوب می‌کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف در طول ۴۵ سال گذشته بیان کرد: در حوزه‌های مختلف انقلاب اسلامی تکیه بر توان داخلی داشته و به پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های پزشکی، هسته‌ای، نانو تکنولوژی، موشکی و فضایی رسیدیم.

دکتر عباسی با بیان اینکه ملت‌های آزادی‌خواه مشتاق آزادی هستند، تصریح کرد: جهان تشنه آزادی، معارف دینی، کلام وحی و نابودی ظلم و ستم هستند و به برکت خون شهدا امروز جبهه حق و باطل کاملا مشخص شده است.

وی‌ با اشاره به جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و اخیرا در رفح بیان کرد: جنایات رژیم صهیونسیتی که با موشک‌های اهدایی آمریکای جنایتکار جنایت علیه بشریت در رفح و غزه انجام داده، کجای وجدان بشریت است؟ آیا سازمان ملل متحد این اقدامات را محکوم می‌کند؟

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از اهداف دشمن را کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری دانست و افزود: مردم ایران آگاه و با بصیرت بوده و تحت تاثیر القاحات دشمنان قرار نخواهند گرفت زیرا شهدا به ما آبرو، عزت و شرافتمندی دادند و به خود می بالیم که با جان و دل مردم همیشه همراه آرامان‌ها و مسوولان در حال انجام وظایف خود هستند.

دکتر عباسی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی انتظار چنین تشییع باشکوهی در مراسم تشییع شهدای راه خدمت شهید جمهور را نداشتند، گفت:بعد از شهادت شهید جمهور، دشمن در تلاش برای ایجاد نا امنی و فضای رعب، وحشت و نا امیدی در کشور بود ولی با درایت مقام معظم رهبری و بصیرت مردم، استکبار به هدف خود نرسید و دولت سیزدهم با تمام قدرت در حال انجام فعالیت است.

وی تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در عرصه اقتصادی، عمرانی و‌ دیپلماسی تصریح کرد: دیپلماسی منطقه‌ای و اقتصادی دولت سیزدهم در بین تمامی دولت‌ها کم سابقه بوده است که نمونه بارز آن را در مسئله حق‌آبه افغانستان،ارتباط با آذربایجان و حتی رفع مشکلات با پاکستان و عضویت در اتحادیه‌های مختلف اقتصادی شاهد بودیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دستاوردهای دولت سیزدهم باید توسط مدیران برای همگان تبیین شود، گفت: دولت شهید حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در طول سه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله رایگان بودن درمان کودکان زیر هفت سال، مردمی کردن یارانه‌ها و بیمه کردن ۱۲ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه در کنار تکمیل بسیاری از پروژه‌های عمرانی انجام داده است که باید تبیین شود.

در این مراسم حاضرین با مداحی یاد امام راحل و شهدای خدمت را گرامی داشتند.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان