همکاری جهت احداث بیمارستان جنرال پورسینا تکلیف همگانی است
همکاری جهت احداث بیمارستان جنرال پورسینا تکلیف همگانی است
دکتر اسدالله عباسی – استاندار گیلان در حاشیه نشستی که صبح24 اردیبهشت در سالن اجلاس موسسه نوین ابنیه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه – مجری احداث بیمارستان جایگزین پورسینا - برگزار شد، با تأکید بر نگاه بلند در احداث بیمارستان جنرال و درخور مردم استان، اظهار کرد: بیمارستان پورسینا یک بیمارستان یک‌صد ساله با نیاز همان زمان ساخته‌شده و به ما ارث رسیده و باید با تصمیم صحیح ازجمله افزایش تخت، بیمارستانی متناسب با جمعیت آینده را احداث کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشگی گیلان-نماینده عالی دولت در استان گیلان صیانت از سلامت مردم را اولویت دولت سیزدهم برشمرد و افزود: همان‌گونه که توجه به سلامت و پایداری آن برای دولت سیزدهم در مقابله با بیماری کرونا یک اصل و اولویت بوده، باید در گیلان توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی موردتوجه باشد.
وی با اشاره به دایر شدن خطوط پروازی از گیلان به روسیه و یا عراق، گفت: در کنار صیانت از سلامت مردم باید توجه و توسعه به توریسم سلامت نیز موردتوجه باشد.
استاندار گیلان عزم دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که برای پورسینا تلاش‌ها برای احداث بیمارستان از سر گرفته شده می‌طلبد عزم و همت لازم برای احداث بیمارستان رازی و شفا نیز سرعت بگیرد.
دکتر عباسی بر ضرورت همکاری و مشارکت فعالانه مجموعه شورای شهر و شهرداری رشت در رابطه با احداث بیمارستان جایگزین پورسینا تأکید کرد و یادآور شد: احداث بخش‌های تجاری ازجمله داروخانه، تجهیزات پزشکی و دیگر ملزومات مرتبط در جوار بیمارستان پورسینا الزامی و نیاز مردم است و این یک تکلیف است که مجموعه شورای شهر و شهرداری ضمن رعایت اصول فنی، همکاری لازم را با دانشگاه لزوم پزشکی گیلان را داشته باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به عقب‌ماندگی‌ها در بخش درمان شهرستان رشت و لزوم مشارکت همگانی در توسعه زیرساخت‌ها، تصریح کرد: بیماران بستری در بیمارستان جایگزین پورسینا علاوه بر درمان، نیاز به پارکینگ و دیگر ملزومات دارند و تقاضای ما از شورای شهر و شهرداری رشت و حتی دستگاه‌های اجرایی حاشیه پورسینا، همکاری مضاعف است، به‌گونه‌ای که حتی اگر لازم باشد بخش‌های اداری خود را به‌جای دیگر منتقل کنند تا سلامت مردم و رفاه آن‌ها در اولویت باشد.
وی با تأکید بر اینکه فرایند احداث بیمارستان پورسینا نباید معطل گره‌های اداری غیرمنطقی باشد، اذعان داشت: شهرداری رشت نقش کلیدی در تسریع اجرای احداث بیمارستان جایگزین پورسینا دارد و ما علاوه بر شخصیت حقوقی، یک شخصیت حقیقی هم داریم و باید با انسجام و تعامل بیشتری به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه نگاه کنیم.
گفتنی است؛ صبح امروز دکتر اسدالله عباسی- استاندار گیلان به همراه دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سردار سید علی آقازاده – نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، عباس صابر – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، سید امیرحسین علوی – شهردار و محمدحسین واثق کارگر نیا – رئیس شورای شهر رشت و همچنین جمعی از مسوولان استانی و شهر رشت و همچنین نمایندگان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه از محل احداث بیمارستان جایگزین پورسینا، بازدید کرد.

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی گیلان