تخریب سازه های غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه در شهرستان خمام
تخریب سازه های غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه در شهرستان خمام
مدیر منابع آب منطقه مرکزی از تخریب سازه های غیر مجاز و پل مستقر بر رودخانه واقع در روستای تیسیه شهرستان خمام با حضور مقامات قضایی استان و شهرستان و عوامل انتظامی خبر داد.

  به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ رضا محبوب خیرخواه با اعلام این خبر گفت: در راستای حفظ حقوق‌بیت‌المال و آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها، انهار و کانالها، برکه‌های طبیعی، امور منابع آب منطقه مرکزی با شناسایی یک مورد تصرف عدوانی و ساخت و ساز غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه در روستای تیسیه شهرستان خمام و همچنین احداث پل بر روی رودخانه بدون مجوز قانونی، با تشکیل پرونده و پیگیری‌های حقوقی، با حکم قضایی و حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل استان گیلان و دادستان شهرستان خمام و عوامل انتظامی، موفق به تخریب سازه های غیر مجاز و رفع تصرف زمین مذکور گردید.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز در گفتگو با خبرنگارن در محل، با اشاره به اینکه فردی غیربومی در سال ۱۳۹۹ اراضی جنگلی و بستر رودخانه را در منطقه تیسیه خمام تصرف عدوانی کرده و اقدام به ساخت و ساز در این مکان و استقرار پل بر روی رودخانه بدون مجوز قانونی نموده است افزود: در راستای گزارشات و شکایات دستگاههای متولی و مردمی، دادگستری خمام به موضوع رسیدگی کرده و در سال ۱۴۰۰ حکم قطعی تخریب و اعاده مکان به وضعیت سابق صادر شده است.

وی در ادامه افزود: صبح امروز حکم تخریب بنا اجرایی شد و فرد متخلف متعهد شده است تا ظرف مدت زمان یک هفته پل مستقر بر رودخانه را نیز جمع نماید.

آقایی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با مطالبه گری و پیگیری مردم با متخلفین و متجاوزین بیت المال در راستای قانونی برخورد قاطع می نماید.

  • منبع خبر : آب منطقه ای گیلان