اضافه شدن رنگ آبی کرونایی به شهرهای گیلان
اضافه شدن رنگ آبی کرونایی به شهرهای گیلان
استاندار گیلان با اشاره به قرار گرفتن یکی از شهرستان ها در وضعیت آبی کرونایی، بر استمرار مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از عادی‌انگاری و نیز ترددهای غیرضروری تاکید کرد.

ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان؛ به تازه ترین ارزیابی اعلام شده از رنگ بندی ها توسط وزارت بهداشت اشاره و اظهار کرد: براین اساس شهرستان‌های صومعه سرا، لاهیجان، سیاهکل، شفت، ماسال، فومن، بندرانزلی و رضوانشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که نشان دهنده وضعیت بهتر آنها نسبت به هفته قبل است.

وی با بیان اینکه املش در شرایط آبی و شهرستان های دیگر استان در وضعیت نارنجی قرار دارند، به استمرار سیر نزولی تعداد مبتلایان، بستری شدگان و بیماران مثبت سرپایی اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود با مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری و ترددهای غیرضروری و نیز توجه به فاصله گذاری اجتماعی، شاهد بهبود وضعیت و تغییر رنگ شهرستان‌های نارنجی و زرد باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: علی‌رغم افزایش واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مهمترین عامل در کنترل و مهار کروناست و عموم مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند.

زارع، با بیان اینکه امیدواریم تا پایان هفته با دریافت واکسن بیشتر روند تزریق دوز دوم نیز به روز شود، تاکید کرد: روند واکسیناسیون دانشجویان و دانش‌آموزان برای زمینه‌سازی آموزش حضوری در مراکز آموزش عالی و مدارس، تسریع شود.

وی همچنین از مصوبه ستاد ملی برای تزریق دوز سوم واکسن به کادر درمان به عنوان افراد حاضر در خط مقدم حفظ سلامت مردم براساس زمان‌بندی خبر داد.

استاندار گیلان، با گرامیداشت نهم مهرماه روز جهانی سالمندان گفت: سالمندان گنجینه های ارزشمند و گرانبهایی از تجربیات تکرارنشدنی هستند که باید قدر دانسته و ارج گذاشته شوند.

وی با یادآوری اینکه گیلان به عنوان سالمندترین استان کشور است، افزود: به سالمندان باید به عنوان یک فرصت و ظرفیت نگریسته شود و ضمن بهره‌گیری از تجارب ارزنده این گنجینه‌های گرانبها، نهادهای مسئول زمینه ارتقاء کیفیت زندگی، رفاه و آسایش این قشر را فراهم کنند.

زارع، به باور نظام اسلامی ایران نسبت به جایگاه سالمندان و لزوم تکریم آنان بویژه در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بر خلاف بسیاری از کشورهای مدعی، جمهوری اسلامی ایران افزایش ایمنی، حفظ سلامت، درمان و واکسیناسیون این گروه سنی را در اولویت قرار داد و براساس اعلام وزیر بهداشت، ۸۰ درصد جمعیت سالمند کشور از جمله گیلان تا زمان حاضر واکسینه شده اند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا