سه هزار هکتار از اراضی ملی ماسال به نفع مردم تثبیت شد
سه هزار هکتار از اراضی ملی ماسال به نفع مردم تثبیت شد
استاندار گیلان بر لزوم بررسی و حل مشکل مردم در بحث تداخل در اراضی ملی و مستثنیات تاکید کرد و گفت: تاکنون سه هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ماسال به غیر ملی و به نفع مردم در کمیسیون رفع تداخل استان تثبیت و برای صدور سند کشاورزی به ثبت اسناد و املاک ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی غروب (دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲) پس از پایان سفر به شهرستان ماسال در جمع خبرنگاران در مورد مسایل مربوط به تداخل زمین، اراضی ملی و مستثنیات افزود: تاکنون سه هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ماسال به غیر ملی و به نفع مردم در کمیسیون رفع تداخل استان تثبیت و برای صدور سند کشاورزی به ثبت اسناد و املاک ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: این سه هزار هکتار در راستای تثبیت مالکیت در جهت افزایش تولید و فعالیت های کشاورزی و دامپروری به نفع مردم تثبیت شده است.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه در زمان حاضر ۹۹.۵ درصد از روستاهای ماسال از نعمت گاز برخوردارند، گفت: آمار جزیی نیم درصد مربوط به عشایر و کوچ‌نشینان‌ مناطق ییلاقی این شهرستان بوده که راه های  ذینفع شدن آنان از گاز بررسی می شود.

وی با اشاره به اینکه در سفر به ماسال مسایل در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در مجموع سفر خوبی بود، برای سایر شهرستان های گیلان نیز برنامه سفر در دست بوده که با حضور مدیران دستگاه ها انجام می شود.

عباسی در تشریح سفر به شهرستان ماسال بیان کرد: در این سفر در رابطه با آتش سوزی اراضی جنگلی به دلیل وزش باد گرم در برخی از شهرستان ها با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران تصمیماتی گرفته شد که هم اکنون با تلاش دستگاه ها و نیروها حریق کاهش یافته است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار کرد: در این سفر اجرای پروژه ها و مطالبات مردم در حوزه زیرساخت راه، برق و سایر موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ماسال کارهایی انجام شده که باید ادامه یابد، اضافه کرد: پروژه سد لاستیکی این شهرستان رو به اتمام است که اختصاص اعتبار برای تکمیل آن تاکید شد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: تسریع و فازبندی برای تکمیل پروژه راه صومعه سرا طاهرگوراب به ماسال و رفع موانع اجرای آن و تامین مصالح نیز مورد تاکید قرار گرفت .

عباسی بیان کرد: همچنین مقرر شد تا مسایل مربوط به نوسانات برق و فرسودگی شبکه های آب رسانی شهرستان ماسال احصا شود و به همین منظور جلسه ای برای رفع مشکلات در استانداری گیلان برگزار شود.

وی با بیان اینکه مسایل مربوط به روکش آسفالت و گاز رسانی نیز مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: سفر به شهرستان های مختلف استان با هدف بررسی روند اجرای پروژه های نیمه تمام، تسریع در کار و توجه به خواسته های مردم و رفع مشکلات انجام می شود.

استاندار گیلان در بدو ورود به ماسال با حضور در گلزار شهدای این شهر، به مقام شامخ شهدای این شهرستان، با نثار فاتحه و اهدای گل  ادای احترام کرد.

وی از پروژه تعریض جاده کلیدبر به ماسال محدوده (پیچ روستای خودبچر به ماسال ) بازدید کرد و برای تسریع در اجرای این پروژه دستوراتی داد.

عباسی همچنین از پروژه سد لاستیکی ماسال بازدید کرد و در جمع اهالی روستای پنگاپشت بخش شاندرمن این شهرستان حضور یافت و به مطالبات مردم در موضوعات مربوط به برق و راه و دیگر موارد طرح شده از سوی شورا و دهیاری مورد بررسی قرار داد.

استاندار چندی قبل به اهالی پنگاپشت موضوع گازدارشدن این روستا را وعده داده بود که در این سفر مردم از استاندار گیلان برای تحقق این مهم قدردانی کردند.

جلسه بررسی موضوعات مختلف ماسال با حضور استاندار گیلان نیز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان