نقش بی بدیل مبلغین در شناخت و از میان برداشتن موانع درخصوص جهاد تبیین
نقش بی بدیل مبلغین در شناخت و از میان برداشتن موانع درخصوص جهاد تبیین
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تاکید بر نقش مبلغین در شناخت و برداشتن موانع در خصوص جهاد تبیین، گفت: این عملکرد می تواند چراغی روشن در مسیر راه همگان باشد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ جلسه ائمه جماعات و مبلغین خوابگاه های دانشجویی درروز یک شنبه مورخ ۲ اسفند ۱۴۰۰ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در سالن جلسات دانشکده مامایی پرستاری برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی با اشاره به روایاتی از امام صادق (علیه السلام) در باب جایگاه تبلیغ مطرح کرد: مهم‌ترین وظیفه انبیای الهی که در اوج انسانیت و قدرت روحی و معنوی بودند، تبلیغ دین خدا و هدایت جامعه بشری به سوی خداوند متعال و زندگی معنوی، انسانیت و تربیت نفوس بوده است. یکی از وظایفی که مبلغین باید به عنوان رهروان معصومین (ع) دراین دنیا انجام دهند، تبلیغ دین خدا، قرآن، سخنان معصومین و رفع شبهات است.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، همچنین در ادامه جلسه در خصوص جهاد تبیین و تبیین انقلاب اسلامی، بیان کرد: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، ابتدا باید انقلاب اسلامی که متفاوت ترین انقلاب در جهان بود و آن هم بخاطر حضور فقاهتی امام خمینی بود، این انقلاب همواره مسیر خودرا با تمام ناهمواری ها طی می کند و ما باید در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی تحلیلی درست ارائه بدهیم. همانا بیان واقعیات دینی و اعتقادی که به دور از جنجال باشد جهاد تببین محسوب می شود و یکی دیگر از وظایف مبلغین درخصوص جهاد تبیین  است که همراه با دانشجویان موانع پیش رو را شناخته و از میان بردارند، تا چراغی روشن برای هدایت مسیر همگان باشند.

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی گیلان