سرانه آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گیلان جبران شود
سرانه آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گیلان جبران شود
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در توسعه و افزایش زیر ساخت‌ها در دانشگاه فرهنگیان نباید جزیره‌ای عمل شود، گفت: سرانه آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گیلان باید افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان ، اسدالله عباسی عنوان کرد:  دولت سیزدهم از همه ظرفیت های خود در توسعه این مرکز علمی ،آموزشی استفاده خواهد کرد و حتی از طریق مولد سازی به  این دانشگاه کمک می‌کنیم تا جای مناسبی در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار گیرد.

وی یاد آور شد: در چند سال اخیر با کمبود نیرو در آموزش و پرورش مواجه شدیم، لذا در تلاشیم تا از تمامی ظرفیت ها و بر اساس سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب اسلامی یه تربیت نیرو در دانشگاه فرهنگیان بپردازیم

استاندار گیلان با بیان اینکه باید تعداد معلمان مورد نیاز در هر شهرستان مشخص شود، گفت: در شهرستان‌های فومن و رودسر دو مجموعه علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و بر همین اساس باید دانشجویان غرب استان در دانشگاه فومن و دانشجویان شرق گیلان در دانشگاه فرهنگیان واحد رودسر مشغول به تحصیل شوند.

وی در این نشست با حضور سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشوربا بیان اینکه این دانشگاه نقش بسیار مهمی در تربیت مدیران آینده کشور دارد، اظهار کرد: اهمیت دانشگاه فرهنگیان در جامعه بر هیچ فردی پوشیده نیست.

عباسی، با اشاره به عدم کادرسازی در دانشگاه فرهنگیان طی چند سال گذشته، گفت: در دهه گذشته در دانشگاه فرهنگیان کادر و نیرو سازی مناسب صورت گرفت و هیچگونه نخبه پروری انجام نشد ولی دولت سیزدهم بر اساس اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین اقدامات خوبی ا انجام داده است.

استاندار گیلان با تاکید بر تربیت معلم در حوزه‌های علمی و فرهنگی، بیان کرد: در تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان باید به رشد فکری، علمی، فرهنگی و روحی دانشجو در این دانشگاه توجه شود زیرا دشمن در تلاش برای نفوذ فرهنگی در کشور است.

عباسی با ابراز خرسندی از استقبال دانشجویان از حضور در دانشگاه فرهنگیان، افزود: اکنون دانشگاه فرهنگیان و معلم شدن به انتخاب نخست کنکوری‌ها در رشته‌های مختلف مبدل شده که این امر نشان دهنده اهمیت جایگاه معلمی در کشور است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه  به توسعه کیفی و فضای آموزشی در این استان، بیان کرد:مسئله فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان و کیفیت آموزش باید مورد توجه قرار گیرد و در همین خصوص دولت سیزدهم برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار دارد لذا در کوتاه مدت در تلاشیم تا برای مهر ماه میزان جذب دانشجو در دانشگاه را افزایش داده شود.

 جذب ۵۰۰‌ عضو هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نقش بسیار مهمی در امور تربیتی کشور دارد، اظهار کرد: در امر تربیت معلم با توجه به دغدغه مقام رهبری توسعه این دانشگاه مورد تاکید همه دست اندرکاران است.

سعید غیاثی با اشاره به وجود برخی مشکلات در دانشگاه فرهنگیان در کشور، گفت: این دانشگاه در حوزه‌های مختلف  در کشور نقش مهمی دارد و اگر در دولت گذشته به دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه‌ می‌شد، وضعیت کشور بسیار بهتر بود

وی با تاکید بر ریل‌گذاری  جذب جدید نیروهای جدید در دانشگاه فرهنگیان، بیان کرد: در نظام تربیت و معلم یک ریل گذاری جدید در حال انجام بوده و شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در حال تغییر است به طوری که دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان باید نظام نامه جامع تربیتی را بیاموزند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور یکی از اهداف در دانشگاه فرهنگیان را اجرایی کردن سند تحول بنیادین دانست و افزود:  دانشجویان درصورت ورود به دانشگاه فرهنگیان باید واحدهای مرتبط با تحول سند بنیادین را بیاموزند.

وی با بیان اینکه وضعیت دانشگاه فرهنگیان در حوزه زیرساختی در برخی از استان‌ها مناسب نیست، تصریح کرد:  اگر سعی در پرورش نیروی معلم در اندازه های جمهوری اسلامی داریم باید به توسعه زیر ساخت در دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید بر لزوم توجه به رفع کمبودهای موجود در دانشگاه فرهنگیان در گیلان، افزود:  تمام بخش‌های استان باید وارد کار شده و به توسعه

این دانشگاه کمک کنند..

در این نشست چند تن از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی  در خصوص توسعه این دانشگاه و نقش آن در تربیت نیروی انسانی مطالبی را بیان و خواستار توجه بیشتر به این دانشگاه شدند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان