فرصت تاریخی ثبت جهانی ماسوله نباید از دست برود
فرصت تاریخی ثبت جهانی ماسوله نباید از دست برود
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو و تصریح اینکه نباید این فرصت تاریخی از دست برود، گفت: همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و دست اندرکار، وظیفه مشارکت و هم‌افزایی در به سرانجام رسیدن ثبت جهانی ماسوله را دارند.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر چهارشنبه ۴ خرداد در جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو؛ ثبت جهانی ماسوله را به عنوان اولین اثر تاریخی از گیلان، در معرفی سابقه تاریخی استان و ایران به جهانیان اثرگذار دانست و اظهار داشت: همین موضوع؛ بخش‌های مختلف مرتبط با توسعه گیلان و تقویت اقتصاد پایدار را رونق می بخشد.

وی ماسوله را مقصد گردشگران فرهنگی و علاقمند به آثار تاریخی عنوان و ثبت جهانی آن را زمینه‌ساز حضور گردشگران از اقصی نقاط دنیا به گیلان و ایران بیان و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و دست اندرکار، وظیفه مشارکت و هم‌افزایی در به سرانجام رسیدن ثبت جهانی ماسوله را دارند چراکه انجام این مهم، به‌طور قطع موجب تحول در حفاظت پایدار ماسوله و توسعه گردشگری گیلان خواهد شد.

استاندار گیلان با تصریح اینکه نباید فرصت تاریخی ثبت جهانی ماسوله از دست برود، افزود: شورای اسلامی و شهرداری، ضمن انجام وظایف محوله، از اعتباراتی که در اختیار دارند، استفاده کنند و در آینده ای نزدیک؛ در سفر به فومن، شورای اداری شهرستان تشکیل می شود تا مدیران دستگاه ها گزارشی از فعالیت های انجام شده خود ارائه دهند.

وی ادامه داد: صنایع دستی ماسوله در کنار معرفی آثار تولیدی هنرمندان استان، موجب توسعه گردشگری  پایدار و دربردارنده منافع اقتصادی برای گیلان است و اقتصاد محلی را تحت تأثیر قرار داده و زمینه‌های رشد آن را فراهم می‌سازد.

دکتر عباسی گفت که در ماسوله، در کنار عرضه صنایع دستی منطقه، هنر دست هنرمندان دیگر نقاط استان گیلان نیز به گردشگران عرضه شود.

ساماندهی ترافیک خودرویی و توجه واقعی و اصولی به موضوع بوم گردی در راستای درآمدزایی برای ساکنان روستاها از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در این جلسه مورد تأکید قرار داد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، فرماندار شهرستان فومن، شهردار ماسوله، نماینده دادگستری کل استان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای رفع موانع ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو ارائه کردند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان