رشد ۹ درصدی پیوستن کارفرمایان صنفی به جرگه بیمه پردازان تامین اجتماعی در استان گیلان
رشد ۹ درصدی پیوستن کارفرمایان صنفی به جرگه بیمه پردازان تامین اجتماعی در استان گیلان
در سال گذشته بیش از 3840 نفر از کارفرمایان واحدهای صنفی استان از طریق لیست کارگاهی خود اقدام به بیمه پردازی شخصی نمودند که از این بین حدود 330 نفر بیمه شدگان جدید ملحق شده به جرگه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در طول سال هستند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات این مجموعه در سال ۱۴۰۲ تعداد کارفرمایان صنفی که از طریق لیست کارگاهی اقدام به بیمه پردازی برای خود نمودند با رشدی بیش از ۹ درصد از ۳۵۱۹ نفر به ۳۸۴۸ نفر رسید .

شهرهای ماسال ، کوچصفهان ، سنگر ، منجیل ، آستارا و بندرکیاشهر از حیث درصد رشد و شهرهای رشت ، بندرانزلی و لاهیجان از منظر تعداد افراد دارای بیشترین استقبال در این زمینه بوده است .

شایان ذکر است با توجه به ماموریت اصلی سازمان تامین اجتماعی در جهت توسعه و گسترش پوشش بیمه ای به اقشار مختلف ، کارفرمایان به عنوان یکی از بزرگترین گروههای شرکای اجتماعی که تاثیرگذار در عرصه های تولیدی ، اشتغال و رونق اقتصادی جامعه هستند به منظور آرامش خاطر و امنیت روانی خود و خانواده میتوانند از طریق انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد با نرخهای تعیین شده ( ۱۲ درصدی ، ۱۴ درصدی و ۱۸ درصدی ) با دامنه تعهدات متفاوت و یا درج مشخصات خود در لیست کارگاهی با نرخ حق بیمه ۲۷ درصد نسبت به بیمه پردازی اقدام نموده و با ایجاد سابقه پس از احراز شرایط قانونی از تعهدات مربوطه برخوردار گردند .

خاطر نشان میسازد در حال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار نفر نیز در استان گیلان تحت پوشش بیمه های مشاغل آزاد و اختیاری میباشند که افزون بر نیمی از آنان را کارفرمایان تشکیل داده و پس از آن زنان خانه دار بزرگترین گروه این قشر از بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان میباشند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان