رتبه سوم گیلان در تولید مرغ
رتبه سوم گیلان در تولید مرغ
رئیس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته از رتبه پنجم تولید مرغ در کشور به رتبه سوم رسیدیم، گفت: روزانه ۵۳۰ تا ۵۵۰ تن مرغ گرم در گیلان تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – صالح محمدی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان در این گفت وگو ، یکی از فعالیت های مهم حوزه کشاورزی و دامپروری در استان گیلان را صنعت طیور دانست و اظهار کرد: با توجه به مزیت های گیلان، سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته و سال گذشته از رتبه پنجم تولید مرغ در کشور به رتبه سوم رسیدیم.

وی رویکرد جهاد کشاورزی را حمایت از سرمایه گذاران در این صنعت دانست و افزود: مرغ پروتئینی استراتژیک بوده و سهم زیادی در سفره مردم ایران دارد لذا از این صنعت مهم و سرمایه گذاری های آن شامل پرورش مرغ تخم گذار، اجداد و مادر و کشتارگاه ها حمایت می کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سهم ۷۵ درصدی فعالیت های زنجیره طیور، اضافه کرد: برنامه ریزی برای جوجه ریزی و کشتار و توزیع در بازار به صورت منسجم انجام می شود و جای نگرانی نیست.

محمدی، از تولید روزانه ۵۳۰ تا ۵۵۰ تن مرغ گرم در گیلان خبر داد و گفت: حدود ۲۹۰ تن در داخل استان توزیع می شود و مابقی را به سایر استان ها از جمله تهران و البرز ارسال می کنیم.

وی نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم را ۷۳ هزار تومان برای مصرف کننده دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده عدم رعایت نرخ مصوب، با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و قطعا به صورت هوشمند بررسی می شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به مشاهده تخلفاتی در این حوزه به ویژه در ایام تعطیل، یادآور شد: با همکاری صمت و تعزیرات به شکایات مردم پاسخ می دهیم و در مقابل گرانفروشی می ایستیم تا خللی در آرامش بازار مرغ ایجاد نشود.

  • منبع خبر : ایسنا