بازدید نماینده مردم شریف شهرستان رشت و خمام از پروژه های برق گیلان
بازدید نماینده مردم شریف شهرستان رشت و خمام از پروژه های برق گیلان
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستان رشت و خمام از پروژه های پست غرب رشت و سلیمانداراب شرکت برق منطقه ای گیلان بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه خبری برق منطقه ای گیلان ؛کوچکی نژاد در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: پروژه های خیلی بزرگ و سنگینی در شرکت برق منطقه ای گیلان در حال انجام می باشد که نیاز به منابع مادی زیادی دارد که در این زمینه مساعدت های لازم انجام خواهد شد تا با پیگیری های مستمر مدیر عامل برق گیلان که از نیروهای خیلی خوب بومی و فنی استان است،این پروژه ها در اسرع وقت به بهره برداری برسند تا مردم عزیز استان و کشورمان بتوانند از منافع آن ها بهره مند شوند.
بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در این بازدیدگفت: پروژه پست ۲۳۰٫۶۳٫۲۰ کیلوولت غرب رشت بزرگترین پروژه اجرایی کلان شهر رشت و بزرگترین پروژه شرکت برق منطقه ای گیلان از نظر میزان سرمایه گذاری است.
وی افزود: این پروژه با هدف تعدیل بار پست های انتقال مجاور و تقویت شبکه فوق توزیع مرکز استان با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در حال احداث  است که پیش بینی می شود در صورت تامین به موقع اعتبار در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.
داراب زاده گفت: این پروژه برای شهرستان رشت کاملا حیاتی بوده و عمده مشکلات شهرستان رشت با بهره برداری از این پروژه برطرف خواهد شد. با بهره برداری از این پست و خط چهارمداره مختلط ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت غرب رشت – انزلی – پره سر بخشی از مشکل حبس تولید نیروگاه پره سر حل خواهد شد.
وی افزود: در واقع با بهره برداری از این خط حدود ۲۰۰ مگاوات از انرژی تولیدی نیروگاه پره سر آزاد خواهد شد و می تواند به دست مشترکان محترم برسد. آزاد سازی این مقدار از ظرفیت نیروگاهی پره سر در این برهه زمانی که کشور در مواقع پیک بار با کمبود تولید نیروی برق مواجه است بسیار حیاتی و استراتژیک بوده و از اهمیت دو چندانی برخوردار است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: هزینه اجرای پروژه ها در استان گیلان بسیار بالا می باشد. به علت شرایط جغرافیایی خاص استان گیلان، هزینه اجرای پروژه ها در استان چهار برابر سایر استان ها می باشد. گران بودن زمین، ضعیف بودن بافت خاک، آبخیز بودن زمین ها و دسترسی بسیار سخت به محل احداث فونداسیون و حمل مصالح به روش بسیار ابتدایی موجب تحمیل این هزینه ها و چندین برابر شدن آن می شود.

  • منبع خبر : برق منطقه ای گیلان