کسب رتبه برتر گیلان در تولید مرغ مادر گوشتی
کسب رتبه برتر گیلان در تولید مرغ مادر گوشتی
مهندس اکبرنژاد:گیلان در تولید مرغ مادرگوشتی رتبه دوم و تولید مرغ گوشتی کشور رتبه پنجم را از آن خود کرده است.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان از استان های برتر کشور در تولید گوشت مرغ است گفت: در یک دوره بیش از ۸ میلیون قطعه در بیش از ۸۴۰ مرغداری استان جوجه ریزی صورت گرفته است. مهندس اکبرنژاد با اشاره به اینکه در یک دوره بیش از ۸ میلیون قطعه در بیش از ۸۴۰ مرغداری استان جوجه ریزی صورت گرفته ادامه داد: بیش از ۱۲ هزار تن در یک دوره( مهر و آبان) تولید و روزانه  ۲۵۰ تن مصرف داخلی و ۱۹۸ تن به تهران صادر مشود.
وی با بیان اینکه بیش  ۸۴۰ واحد مرغداری در گیلان فعالیت دارند، افزود: این واحدهای مرغداری بیش از ۱۹ میلیون قطعه ظرفیت دارند و از توانمندی های استان ما محسوب می شوند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: گیلان در حال حاضر ۸ درصد گوشت مرغ کشور را تأمین می کند و هم اکنون در تولید مرغ اجداد رتبه برتر کشور را داریم.

وی به دیگر قابلیت های گیلان در تولید گوشت مرغ اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان در تولید مرغ مادرگوشتی رتبه دوم و تولید مرغ گوشتی کشور رتبه پنجم را از آن خود کرده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلانگفت: در دوره گذشته بیش از ۱۵ هزار تن سویا ، بیش از ۲۵ هزار تن ذرت و بیش از ۳ هزار تن جو بین مرغداران توزیع شد.

  • منبع خبر : جهاد کشاورزی گیلان