دومین گردهمایی دانشجویان مومن و انقلابی دانشگاه‌های گیلان در «حامیم»
دومین گردهمایی دانشجویان مومن و انقلابی دانشگاه‌های گیلان در «حامیم»
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان از برگزاری دومین دوره طرح آموزشی بصیرتی حامیم خبر داد و گفت: این طرح تابستان امسال با مشارکت ۳۰۰ تن از دانشجویان استان برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب‌دا)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمد عباسی- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبیین اهداف و برنامه‌های دومین طرح حامیم «دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی» در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رسیدن به تمدن اسلامی چشم انداز انقلاب و عظمت نقش جوان متعهد و مسوولیت پذیر بخشی از اهداف معظم له در این بیانیه است.
وی رسیدن به تمدن اسلامی را مستلزم داشتن مولفه‌های اساسی دانست و افزود: حرکت پر جنب و جوش جوان متعهد و مسوولیت‌ پذیر نیازمند عامل موفقیت بخش، هدفمند، امیدوارانه و با محور ایمان است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی را در رسیدن به جامعه اسلامی لازم دانست و تبیین و داشتن ذهن فعال و گویا را لازمه تحقق آن دانست.
حجت‌الاسلام عباسی، جوانان متعهد و مسوولیت پذیر را از حلقه‌های میانی در تحقق تمدن انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: دوره «حامیم»، ولایت، خط امام و یا اسلام ناب تنها تعدادی از طرح‌های پیشگام در محیط دانشگاهی است که می‌تواند دانشجوی فعال مومن و انقلابی را به تمدن اسلامی در پیشرانه‌ها سوق دهد.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲۰۰ تن از دانشجویان در طرح حامیم شرکت کرده بودند، افزود: امسال حدوداً بیش از دو هزار نفر در مرحله نخست در سطح دانشگاه‌ها ثبت نام کردند که از ببین آنها ۳۰۰ دانشجوی متعهد و انقلابی در دوره دوم انتخاب حضور دارند که ۱۰ درصد از آن‌ها در مرحله کشوری، حضور خواهند یافت.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان، از اجرای سه مرحله‌ای طرح حامیم در استان خبر داد و گفت: مرحله نخست این دوره دانشگاهی و بدون شاخصه کمی، مرحله دوم استانی و مرحله سوم اجرای طرح با حضور برگزیدگان در سطح کشور خواهد بود.
حجت‌الاسلام عباسی، آشنایی با اندیشه امام خمینی و امام خامنه‌ای، مبانی انقلاب و ارزش‌ها، نقش زنان و مهارت‌های مرتبط با آن، مهارت‌های شاد زیستن، جریان شناسی مسائل دانشگاه، جهاد تبیین، گعده های فرهنگی و ورزشی را از جمله اهم برنامه‌های در این دوره برشمرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی-مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دبیر استانی دومین دوره حامیم دانشگاه‌های گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: هدف نهایی طرح حامیم آماده کردن دانشجویان مومن و انقلابی در کنشگریهای فرهنگی اجتماعی و سیاسی است.
دبیر استانی دومین دوره حامیم دانشگاه‌های گیلان افزود: طرح حامیم یک اردو برای دانشجویانی است که در طول سال در جریان و میدان کار فرهنگی اجتماعی و سیاسی حضور دارند.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: کمیته‌های دومین دوره طرح حامیم در دانشگاه‌های استان تشکیل و فضای فراهم شده در این دوره کاملا صمیمی و متناسب با نیاز بصیرتی، تربیتی، شاد و تفریحی است.
گفتنی است دومین دوره طرح حامیم به مدت یک هفته از تاریخ ۲۴ تیرماه در دانشکده مامایی و پرستاری حضرت زینب(س) شرق گیلان و دانشگاه فرهنگیان رودسر برگزار خواهد شد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان