۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های گیلان مسافرند
۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های گیلان مسافرند
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: در شش هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی گیلان بیش از دو برابر افزایش یافته است که از این تعداد حدود ۳۰ درصد، مسافر هستند.

به گزارش رشتستان  به نقل از پایگاه اطلاع زسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ دکتر ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان   با بیان اینکه میانگین پذیرش و ترخیص  بیماران در بیمارستان های گیلان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است، گفت : در دوهفته گذشته تعداد بیماران کرونایی دراستان ثابت مانده است.

وی با انتقاد از مردم به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و ساده انگاری این مسئله حیاتی  افزود  : در شش هفته گذشته  تعداد بیماران کرونایی گیلان بیش از دو برابر افزایش یافته است که از این تعداد حدود ۳۰ درصد، مسافر هستند.  وی افزود: در گیلان فقط حدود ۷۰ درصد دستور العمل های بهداشتی رعایت  می شود  و این  در حالیست که برای شکست کامل کرونا ، باید این رقم به ۸۵ درصد برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به کمبود ماسک در استان هم اشاره کرد و افزود : در تلاش هستیم با پیگیری برای افزایش میزان تولید ماسک در استان  و وارد کردن ماسک از استان های دیگر این کمبود جبران شود و مردم راحت تر به ماسک دسترسی داشته باشند.

دکتر سالاری تصریح کرد : علاوه بر رفع کمبود ماسک در استان، در تلاشیم تا از طریق سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، برای گروه های آسیب پذیر هم، ماسک با قیمت و کیفیت مناسب تهیه کنیم.

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان