رودسر | تشکیل کارگروه تخصصی بررسی آسیبهای اجتماعی در بهزیستی رودسر
رودسر | تشکیل کارگروه تخصصی بررسی آسیبهای اجتماعی در بهزیستی رودسر
کارگروه تخصصی بررسی آسیبهای اجتماعی با حضور حجت الاسلام محمد صفری نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ، پیمان محمدی پور رئیس اداره بهزیستی شهرستان رودسر، مسئول اورژانس ۱۲۳ شهرستان، مددکاران مراکز مثبت زندگی شهرستانهای رودسر و املش، نمایندگان آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، مسئولین فنی خانه های شبانه روزی کودکان و نوجوانان با محوریت مداخله در آسیبهای اجتماعی در سالن اجتماعات اداره بهزیستی رودسر تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ پیمان محمدی پور رئیس اداره بهزیستی شهرستان رودسر در این نشست ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین به تشریح اهداف و فعالیتهای اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و اقدامات مداخله ای در حوزه آسیب ها پرداخت و به لزوم همکاری و هماهنگی خطوط اورژانس شهرستان با یکدیگر برای خدمت رسانی تخصصی تر و موثر اشاره کرد و با معرفی خدمات اورژانس اجتماعی شرح وظایف، اختیارات و محدودیت های اورژانس ۱۲۳ را برشمرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اورژانس اجتماعی یکی از برنامه های مداخله در مسائل اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیبها است گفت: وظیفه اصلی اورژانس اجتماعی مداخله در بحران خانواده ها است که در آن ابتدا مسائل خانواده ها حل و سپس احیا می شود.

محمدی پور در پایان، پیشگیری را مقدم بر مداخله در بحران و آسیب دانست و افزود: بر اساس وظایف اصلی سازمان بهزیستی ، پیشگیری از وقوع موارد بحرانی یکی از موضوعاتی است که بصورت جدی پیگیری می شود تا از وقوع حوادث ناگوار در جامعه جلوگیری به عمل آید.

سپس مسئول اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان رودسر نیز گزارش جامعه آماری ۱۱ ماهه سالجاری در حوزه آسیب ها از جمله اقدامات و فعالیت های اورژانس و موارد گزارش شده به آن را ارائه نمود.

در ادامه نماینده نیروی انتظامی نیز عنوان داشت: در تمامی موارد خشونت های خانگی و اجتماعی در کنار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ حضور داشته و آمادگی مداخله در موارد لزوم را دارد.

همچنین کارشناس سلامت بهداشت نیز آماری از موارد اقدام به خودکشی شهرستان را جهت برنامه ریزی و مداخلات مفیدتر برای حاضرین عنوان نمود.

در خاتمه این نشست ، حجت الاسلام صفری نماینده شهرستان های رودسر و املش نیز اظهار داشت: آسیبهای اجتماعی و پرداختن به علل بروز و راهکارهای پیشگیری از آن در کشور از مباحث بسیار مهم و اساسی بوده و غفلت از آن ضربه های جدی و غیر قابل جبرانی بر پیکره و بنیان جامعه وارد می نماید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی و ریشه یابی موضوع آسیبهای اجتماعی به عنوان یک اولویت مهم در برنامه های کاری نهادهای متولی قرار گرفته است.

صفری بررسی موضوع آسیبهای اجتماعی را به صورت ریشه ای مورد توجه قرارداد و گفت: این مسئله به دغدغه و چالش اساسی کشور تبدیل شده که مسئولان این حوزه باید با تمام قوا و جدیت به این موضوع بپردازند و این امر نیازمند مشارکت جمعی افراد مرتبط در این حوزه می باشد.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان