اثر مستندساز گیلانی به جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا راه یافت.
اثر مستندساز گیلانی به جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا راه یافت.
فیلم مستند ورزشی - اجتماعی "ملوانان تنها به دریا نمی‌روند" به کارگردانی الله‌کرم رضائی‌زاده از فیلمسازان گیلان به جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا راه یافت.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سومین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی «کنیا» که از مهمترین جشنواره‌های فیلم‌‌های ورزشی دنیا است، از ۲۹ اکتبر تا ۱ نوامبر ۲۰۲۰ (۸ تا ۱۱ آبان امسال) در شهر «نایروبی» برگزار خواهد شد و فیلم‌ مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» از ایران در بخش مسابقه این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود.

در خصوص موضوع فیلم مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» آمده: یک شهر، یک عشق، یک تیم. این فیلم با اشاره به افتخارات تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در طول تاریخ فوتبال ایران، روایتگر دلبستگی و همدلی کم‌نظیر مردم شهر بندرانزلی از هر قشر و شغلی به این تیم محبوب و ریشه‌دار است.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: الله‌کرم رضائی‌زاده، تحقیق و پژوهش: الله‌کرم رضائی‌زاده، همایون رضائی‌زاده، تدوین: حمید نجفی‌راد، مدیر تصویربرداری: صادق سوری، صدابردار: پارسا کریمی، صداگذار: عرفان ابراهیمی، موسیقی: صبا ندایی، مدیر تولید: همایون رضائی‌زاده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: شهریار رضائی‌زاده، گفتار متن: محمدرضا فتحی، عکاس: حسام جمشیدی‌فلاح، رنگ آمیزی تصاویر: حمید فطوره چیان، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی.

الله‌کرم رضائی‌زاده فارغ‌التحصیل رشته تدوین و کارگردانی سینما از دانشکده سینمایی “باغ فردوس” وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از مؤسسان و بنیانگذاران کانون فیلم انزلی در دهه ۶۰ است و در کارنامه فیلمسازی او آثاری چون «تولدی در آتش»، «رسم عاشقی همینه»، «اینجا خورشید می‌درخشد»، «بر آستان نجابت دریا» و… به چشم می‌خورد.

  • منبع خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان