دانشنامه دفاع مقدس گیلان باید یک دایره المعارف غیر قابل تحریف باشد
دانشنامه دفاع مقدس گیلان باید یک دایره المعارف غیر قابل تحریف باشد
عبدالله پاکاری در جلسه هماهنگی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان گیلان رشادت ها و فداکاری ها و حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان و نوجوان غیر قابل درک دانست و اظهار کرد:باید خاطرات و آثار و اسناد مربوط به آن دوران را جمع آوری و به جامعه معرفی کنیم.

به گزارش ایثار گیلان،پاکاری، فراگیری را یکی از مهمترین ویژگی های دفاع مقدس دانست و افزود: دفاع از کشور و نظام و مردم در دوران دفاع مقدس فقط متعلق به ارتش و سپاه و بسیج نبود و مرد و زن و جوان و پیر و کشاورز و کارگر و کارمند و فرهنگی و روحانی و بازاری و همه گروه ها و اقشار و سازمان ها و نهادها در خلق این حماسه نقش داشتند و نسبت به دفاع از تمامیت ارضی و اعتقادی ایران احساس مسئولیت می کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، با بیان اینکه دفاع مقدس تحت ولایت امام خمینی(ره) به پرافتخارترین مقطع تاریخی ایران تبدیل شده است،تصریح کرد: بزرگترین و مهمترین ماموریت امروز ما حفاظت و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به آیندگان است.
پاکاری با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلابی مبنی بر اینکه فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد: آیندگان باید قضاوت درست و دقیقی نسبت به حماسه سازان دفاع مقدس داشته باشند و لذا تدوین دانشنامه دفاع مقدس یکی از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی دانشنامه دفاع مقدس را دایره المعارف هشت سال جنگ تحمیلی دانست که باید غیر قابل تحریف باشد و عنوان کرد: این دانشنامه در صورت تدوین به محل رجوع محققان و پژوهشگران حوزه ایثار و شهادت تبدیل خواهد شد. با توجه به افزایش میانگین سنی یادگاران دوران دفاع مقدس همچون والدین و همسران شهدا و جانبازان و ایثارگران، فرصت برای مستندسازی آثار و اسناد دفاع مقدس بسیار مغتنم است.
این مقام مسئول، با اشاره به درایت و دوراندیشی حضرت امام(ره) در تاسیس بنیاد شهید قبل از آغاز جنگ، اضافه کرد: اسناد و مدارک و نامه ها و دست نوشته ها و عکس های مربوط به رزمندگان به صورت پراکنده در بنیاد شهید وجود دارد لذا باید براساس برنامه ریزی و هماهنگی با حوزه های مختلف به نقش تخصصی بنیاد در دوران دفاع مقدس بپردازیم و آیندگان به نقش خطیر بنیاد در پیشبرد آرمان های انقلاب پی ببرند.