آمادگی پزشک خیر گیلانی برای توسعه بیمارستان پیروز لاهیجان
آمادگی پزشک خیر گیلانی برای توسعه بیمارستان پیروز لاهیجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به یک‌عمر فعالیت منحصربه‌فرد و قابل‌تقدیر دکتر محمدصادق پیروز، چشم‌پزشک حاذق گیلانی، گفت: تحسین و تکریم مفاخر و مشاهیر پزشکی به‌ویژه اساتیدی که عمر خود را وقف آموزش پزشکی و درمان مردم می‌کنند، واجب و بسیار پسندیده است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وبدا)، عصر یکشنبه ۲۵ تیرماه، دکتر محمدصادق پیروز- چشم‌پزشک حاذق گیلانی با دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از یک‌عمر زحمات خالصانه، متعهدانه و مسئولانه استاد محمدصادق پیروز، مشارکت این چشم‌پزشک متبحر ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی و عمرانی نظام سلامت تقدیر و تجلیل کرد.
وی با ارج نهادن به وجود  گرانبهای مشاهیر و مفاخر پزشکی در گیلان، افزود: تکریم  مفاخر و مشاهیر پزشکی به‌ویژه اساتیدی که عمر خود را وقف آموزش پزشکی و درمان مردم می‌کنند، واجب و بسیار پسندیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، استاد پیروز را پزشکی نمونه در ایران و جهان برشمرد و ثمره فعالیت بیش از ۷۰ سال کار علمی، درمانی و تحقیقاتی وی در علوم چشم‌پزشکی را منحصربه‌فرد و اثربخش توصیف کرد.
دکتر آشوبی با اشاره به فعالیت‌های نیکوکارانه دکتر پیروز در کشور و استان گیلان، گفت: ساخت سرای سالمندان و همچنین اهدای زمین برای احداث بیمارستان پیروز در لاهیجان، تنها بخشی از اقدامات خیرانه و نیکوکارانه دکتر پیروز بوده که در استان، کم‌نظیر و شایسته تحسین است.
استاد محمدصادق پیروز، خیر بزرگ نظام سلامت و از مفاخر پزشکی ایران و گیلان نیز در این نشست، ضمن تقدیر از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای ارتقای شاخص‌های درمانی، آخرین وضعیت کمی و کیفی بیمارستان پیروز شهرستان لاهیجان را موردبررسی قرار داد و از رشد شاخص‌های درمانی در آن، ابراز امیدواری کرد.
 دکتر پیروز همچنین با اشاره به نیاز مبرم این بیمارستان به توسعه و افزایش سطح زیرساخت، از آمادگی خود جهت تأمین منابع مالی لازم آن برای گسترش خدمات درمانی بیمارستان خبر داد.
به گزارش وبدا، دکتر محمدصادق پیروز- چشم‌پزشک حاذق گیلانی اهل شهرستان لاهیجان است که در دوره ای، مدیریت گروه چشم‌پزشکی دانشگاه تهران و ریاست درمانگاه فارابی تهران را بر عهده داشته و علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و درمانی، یکی از خیران بنام ایرانی نیز محسوب می‌شود.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان