جلسه شورای سالمندان شهرستان رشت
جلسه شورای سالمندان شهرستان رشت
فرماندار رشت در جلسه شورای سالمندان گفت:سالمندان آسیب پذیر در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دارند

فرماندار رشت با اشاره به اجرای نخستین مرحله تزریق واکسن کرونا به کادر درمان مقابله با این ویروس، اظهار داشت: سالمندان آسیب پذیر در اولویت واکسناسیون مرحله دوم قرار دارند.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس علی فتح اللهی صبح امروز در جلسه شورای ساماندهی سالمندان در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام به لزوم احترام ویژه برای بزرگترها به ویژه سالمندان و والدین سالمند، اظهار داشت: نباید این نگاه در جامعه وجود داشته باشد که سالمندان قشر سربار جامعه هستند بلکه باید به عنوان سرمایه هایی ارزشمند، تلقی شوند.

فرماندار رشت با بیان اینکه سالمندان تکیه‌گاه و ستون هر خانواده ای محسوب می شوند،  گفت: بزرگان و سالمندان در جامعه دارای احترام ویژه هستند و بایستی بیش از دیگر قشرها مورد احترام و عزت قرار گیرند.

مهندس فتح اللهی سالمندان را گنجینه هایی از تجربه، علم ، ادب و فرهیختگی دانست که به عنوان یک استاد توانمند می توان از آنها بهره گرفت  و تصریح کرد: بارها مشاهده شده است که سالمندان با نشاط و سرزنده مانند جوانان و بعضاً بهتر از برخی جوانان، در جامعه مشغول فعالیت هستند.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه سن یک عدد است اظهارداشت: این قشر توانمند و با تجربه به مانند دیگر اقشار حق زندگی عزتمندانه را دارند و بایستی از امکانات مطلوب شهری بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه استان گیلان پیرترین استان کشور محسوب می شود، خاطرنشان ساخت: این خود زنگ هشداری برای همگان است تا از این قشر حمایت کرده و امکانات لازم رفاهی، ورزشی و بهداشتی…. را برای این افراد در جامعه فراهم کنیم.‌

مهندس فتح اللهی با اشاره به آسیب پذیری سالمندان  در مقابل ویروس کرونا، گفت: در همین راستا پس از انجام واکسیناسیون کادر درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، واکسیناسیون سالمندان آسیب پذیر به عنوان اولویت در دستور کار قرار می گیرد.