نقش شهرداران در طرح سالم سازی دریا پررنگ شود
نقش شهرداران در طرح سالم سازی دریا پررنگ شود
استاندار گیلان با بیان اینکه حضور و نقش شهرداران استان در طرح های سالم سازی دریا باید مطلوب تر باشد از آنان خواست تا در فعالیت های این طرح پررنگ حضور یابند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر (شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲) در ستاد ساماندهی سواحل گیلان اظهار کرد:  در طرح های سالم سازی دریا از ظرفیت شهرداران و دهیاران شهرستانهای ساحلی استان بیشتر استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل اخلاقی و اجتماعی در سواحل دریا اضافه کرد: در اجرای طرح های سالم سازی دریا در گیلان، تمام ظرفیت دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرد ضمن اینکه دستگاه های مربوط نیز همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای برنامه های مربوط به طرح های سالم سازی دریا در استان، تقسیم کار باید متناسب با ماموریت های تکلیفی باشد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با ممنوعیت ورود شهروندان و گردشگران در مناطق خطرآفرین دریا، مسدودکردن و نصب تابلو اقدام موثری است، اضافه کرد: برپایی جشنواره های نشاط اجتماعی در طرح های سالم سازی دریا نیز مورد توجه قرار گیرد.

عباسی اظهار کرد: در هر طرح سالم سازی دریا در گیلان، غرفه و بازارچه های صنایع دستی راه اندازی و علاوه بر عرضه تولیدات صنایع دستی، محصولات جالیزی و تولیدات فرهنگی نیز عرضه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: اقدامات انجام شده در اجرای طرح های سالم سازی دریا در استان باید به صورت مقایسه ای با سال های گذشته ارایه شود تا کارهای انجام شده برای هر چه بهتر برگزاری این طرح ها مشخص گردد.

وی از فرمانداران شهرستان های گیلان نیز خواست تا در طرح های سالم سازی دریا در محدوده شهرستان خود بازدید و نظارت لازم و کافی داشته باشند.

عباسی در خاتمه این جلسه از دستگاه های مختلف استان اعم از هلال احمر و نیروی انتظامی قدردانی کرد و ضمن تقدیر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برای برنامه حضور گروه نمایش تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کشور در استان از مدیر این اداره کل خواست تا با کودکان و نوجوانان در مناطق روستایی برنامه های متنوع و شاد داشته باشند.

در این جلسه که با حضور فرمانداران شهرستانهای ساحلی به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، همچنین سید علی آقازاده رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نقطه نظرات خود را بیان و تعدادی از اعضای ستاد ساماندهی سواحل گیلان گزارش اقدامات اجرایی را ارائه کردند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان