نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اصحاب رسانه برگزارشد
نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اصحاب رسانه برگزارشد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به اهمیت پایداری برق اشاره کرد وگفت: با اعتباری  بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان ۹۰۰کیلومتر کابل خود نگهدار نصب شده است و۱۰۰۰کیلومتر کابل خود نگه دار در فاز دوم در گیلان اجرا خواهد شد.

به گزارش رشتستان به نقل از توزیع نیروی برق  گیلان محمد اسماعیل هنرمند اضافه کرد: پایداری شبکه های برق از اولویت های مهم است چون بیش از یک میلیون وپانصد هزار مشترک  درگیلان درهر شرایطی خواستار پایداری برق هستند و برای تحقق این مهم دو طرح بزرگ جهادی،جایگزینی شبکه‌های فرسوده با کابل خودنگهدار و افزایش تاب آوری خطوط فشار متوسط در گیلان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه به علت شرایط خاص جغرافیایی وقدمت شبکه ها، ۳۴در صد از شبکه های برق در گیلان فرسوده است،گفت :درحال حاضردر شهرهای لاهیجان، آسنانه اشرفیه ،فومن وصومعه سرا که از شبکه های قدیمی هستند میزان فرسودگی بالا است ودر اولویت جایگزینی با کابل های خود نگهدار هستند.

محمد اسماعیل هنرمند روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد در طرح برق امید مشترکین کم مصرف مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی، مشترکین خوش مصرف شامل تخفیف کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل می شوند و به مشترکین پرمصرف نیز فرصت شش ماهه برای کاهش مصرف داده می شود.

وی ادامه داد: کم مصرف ها مشترکینی هستند که در ماه های عادی سال کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت ماهانه و در ماه های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) کمتر از ۱۵۰ کیلووات ساعت مصرف می کنند و مشترکین خوش مصرف کسانی هستند که در ماه های عادی کمتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه های گرم سال ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف دارند و مشترکین پرمصرف نیز آنانی هستند که مازاد بر الگوی مصرف اشاره شده برق مصرف می کنند.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی های انجام شده هم اینک ۱۶ درصد از مشترکین در گیلان کم مصرف، ۴۴ درصد خوش مصرف، ۳۲ درصد پرمصرف هستند و ۶ درصد مشترکین مربوط به خانه های خالی از سکنه و ۲ درصد نیز مربوط به باغ ویلاها می باشد که امیدواریم هر ماهه بر تعداد مشترکین کم مصرف افزوده شود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی طرح برق امید، کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق مشترکین است که این امر به حفظ منابع ملی و کاهش آلاینده های زیست محیطی کمک می کند و امید است مشترکین در این طرح همکاری خوبی داشته و میزان مصرف برق خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به بدهی های مشترکین خاطرنشان کرد: هم اینک ۱۴۸ میلیارد تومان مشترکین برق در گیلان به این شرکت بدهکارند که از این میزان حدود ۳۰ درصد مربوط به مشترکین تجاری و خانگی می باشد و سایر بدهی ها نیز مربوط به بخش اداری، صنعتی و کشاورزی است.

هنرمند تصریح کرد: انتظار است مشترکان برق در گیلان بدهی های خود را به موقع پرداخت کرده تا ما را در اجرای پروژه های عمرانی و نیز اصلاح شبکه های فرسوده همراهی کنند.

وی در ادامه گفت: در راستای اجرای طرح حذف مراجعات حضوری مشترکین، شرکت توانیر از آذرماه امسال اجرای خدمات غیرحضوری به کلیه مشترکین برق را از طریق سامانه برق ایران (برق من) کلید زد که در این اپلیکیشن جامع، تمامی خدمات صنعت برق اعم از اعلام خاموشی ها، فروش انشعاب جدید و غیره ارائه می باشد .

هنرمند افزود: با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق گیلان( www.gilanpdc.ir ) و نصب اپلیکیشن سامانه برق ایران (برق من) ضمن بهره مندی از خدمات غیر حضوری می توان از وضعیت مصرف خود مطلع شد و یا با مراجعه به سایت برق امید (bargh-omid.ir ) از اطلاعات مورد نیاز استفاده کرد.

وی در رابطه با مشکل کمبود کنتور برق نیز اظهار کرد: کنتورهای دیجیتال وارداتی هستند و به زودی این مشکل در گیلان برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در ادامه به اجرای اصلاح در شبکه توزیع برق این استان اشاره و اظهار کرد: یکی از اهداف ما در این شرکت تامین برق پایدار و استمرار آن است که در این راستا طرح بزرگ تاب آوری را آغاز کردیم و در این طرح تمامی نقاطی که دارای مشکل بودند را شناسایی کرده تا نقاط مشکل ساز بازسازی شود.

وی اضافه کرد: تاکنون نیز ۲۴۰ مرحله بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در این طرح هزینه شده که امید است سایر نقاط را به زودی شناسایی و طرح تاب آوری شبکه توزیع برق را در سراسر گیلان اجرایی کنیم.

هنرمند به طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار نیز اشاره کرد و گفت: در گیلان حدود ۱۹ هزار کیلومتر خط فشار ضعیف وجود دارد که با توجه به این میزان یکی از استان هایی هستیم که از بیشترین میزان خط فشار ضعیف برخوردار است و در اجرای این طرح، سیم های مسی به کابل های خودنگهدار تبدیل می شود که در فاز اول یکهزار کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اینک حدود ۹۰ درصد از فاز اول این طرح انجام شده و تا پایان دی ماه این فاز به اتمام خواهد رسید تا از بمهن ماه فاز دوم را آغاز کنیم و در هر فاز حدود یک هزار کیلومتر از سیم های فرسوده و مسی تبدیل به کابل خودنگهدار می شود و برای اجرای این طرح۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به امضای تفاهم نامه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار گیلان بیان کرد: تفاهم نامه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان و شرکت توزیع برق امضاء کردیم که ۸۰ میلیارد تومان به این شرکت کمک می شود و در فاز اول ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی خاطرنشان: یکی از دلایل عمده امضا و اجرای این تفاهم نامه خسارت برف سال گذشته به زیرساخت های شرکت توزیع برق گیلان است و امید است تا بتوانیم با این اعتبار زیرساخت ها را ترمیم و با اجرای دو طرح بزرگ در دست اجرا، خاموشی ها در گیلان را به حداقل برسانیم.

هنرمند درمورد طرح تعدیل موقت روشنایی معابر استان گفت :  برای کاهش  فشار از نیروگاههای تولید برق در فصل سرد، طرح تعدیل موقت روشنایی معابر در استان اجرا شد تا روشنایی برق و گرمای منازل هموطنان پایدار بماند.

وی افزود: دراین طرح بیش از۹۵۰۰ دستگاه چراغ روشنایی معابر مورد تعدیل قرار گرفت و در مجموع ۱۴۲۶ کیلووات صرفه جویی شد.