تحقق هوشمندسازی و خدمات الکترونیکی شهرداری رشت
تحقق هوشمندسازی و خدمات الکترونیکی شهرداری رشت
شهردار رشت گفت : برنامه های هوشمندسازی و خدمات الکترونیکی در راستای کاهش ترافیک شهری و ارائه خدمات به شهروندان توسط شهرداری رشت تحقق پیدا کرده است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت ، رحیم شوقی روز یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به مباحث و مشکلات شهری اظهار کرد: مجموعه شهرداری تمام تلاش خود را انجام می دهد تا مشکلات شهروندان به کمترین حد برسد.

وی، هوشمندسازی و ارائه خدمات الکترونیکی را از راهکارهای مهم در کاهش مراجعه  ارباب رجوع برای دریافت خدمات عنوان کرد و افزود: تاکنون جلسه های متعددی در مبحث هوشمندسازی و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان برگزار کردیم زیرا تحقق این امر در عدم حضور ارباب رجوع برای دریافت خدمات از شهرداری اثرگذار است.

شهردار رشت با بیان اینکه هوشمندسازی و ارائه خدمات الکترونیکی در کاهش ترافیک شهری حائز اهمیت است، تصریح کرد: هوشمندسازی و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی از موضوع های تاثیرگذار در کاهش فساد اداری است.

شوقی از ایجاد ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در ۱۰۰ کیلومتر معابر شهر رشت خبر داد و گفت: اکنون ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری با اتصال به سیستم سازمان ها و مناطق پنجگانه شهری رشت برای ارائه خدمات بهتر از طریق هوشمندسازی الکترونیکی در حال بهره برداری است.
وی با بیان اینکه سامانه منابع انسانی شهرداری رشت راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: سامانه ارائه خدمات فضای سبز، سامانه کنترل اجرای پروژه ها و سامانه توزین آسفالت کارخانه آسفالت شهرداری رشت به بهره برداری رسیده است.
شهردار رشت به ارتقای سامانه ۱۳۷ در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان اشاره کرد و یادآور شد: سرورهای مورد نیاز خریداری و نصب شده ضمن اینکه سامانه پسماند و سیما منظر نیز راه اندازی شده است.
شوقی با اشاره به اینکه شهروندسپاری و ارائه خدمات الکترونیکی پیگیری و انجام شده است، اظهار کرد: اکنون در مرحله ارائه خدمات جامع به شهروندان هستیم.

وی به یکپارچه سازی میز خدمات الکترونیکی اشاره کرد و افزود: خدمات شهروندسپاری با اجرای برنانه هوشمندسازی و خدمات الکترونیکی شهرداری رشت به پنجره واحد خدمات دولت و وزارت کشور متصل شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه نقشه برداری هوایی به منظور ممیزی املاک یکی از پیش نیازهای تحقق هوشمندسازی و خدمات الکترونیکی شهرداری است، تصریح کرد: پیمانکار نقشه برداری هوایی شهر رشت شناسایی شده و از ماه آینده نقشه برداری انجام می شود.
در جلسه مذکور، لایحه کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود از طرف شهردار به شورای اسلامی شهر رشت ارائه شد و اعضای شورا با این لایحه موافقت کردند.

  • منبع خبر : شهرداری رشت