گیلان پنجمین استان کشور در استقبال از سامانه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی برای انعقاد قراردادهای غیرحضوری بیمه های حرف و مشاغل آزاد در سال ۱۴۰۰ بوده است .
گیلان پنجمین استان کشور در استقبال از سامانه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی برای انعقاد قراردادهای غیرحضوری بیمه های حرف و مشاغل آزاد در سال ۱۴۰۰ بوده است .
در سال 1400 بیش از چهل و شش هزار نفر از گیلانیان به صورت غیرحضوری نسبت به انعقاد یا تجدید قراردادهای بیمه های حرف و مشاغل آزاد در نرخهای مختلف اقدام نموده اند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، علی حسین نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۶۰۰۰ نفر در سطح استان در زمره پوشش بیمه حرف و مشاغل آزاد هستند افزود : این سازمان از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ در راستای اجرای طرح تحول دیجیتالی و توسعه خدمات الکترونیکی ، اقدام به اجرای طرح ۳۰۷۰ برای گسترش سی خدمت در بستر اینترنت و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری با هدف کاهش ۷۰ میلیون مراجعه سالانه نمود که پس از اطلاع رسانی های گسترده و فرهنگ سازی در این زمینه ، گیلانیان از سرویس های پیش بینی شده استقبال خوبی داشتند .

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده سازمانی ، استان گیلان در سال ۱۴۰۰ با ثبت ۴۶۴۲۳ فقره قرارداد حرف و مشاغل آزاد در زیرگروههای مختلف از قبیل صاحبان حرف ، زنان خانه دار و دانشجویان و … در رتبه پنج کشور بوده است اظهار داشت این مهم بیانگر اسقبال خوب شهروندان از خدمات غیرحضوری ارائه شده میباشد .

علی حسین نژاد یادآور گردید که حدود ۴۰ درصد قراردادهای حرف و مشاغل آزاد در سطح کشور با نرخ ۱۲ درصد و شامل تعهدات بازنشستگی و فوت پس از آن ، ۲۳ درصد قراردادها با نرخ ۱۴ درصدی و شامل تعهدات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن و ۳۷ درصد قراردادها با نرخ ۱۸ درصدی و شامل تعهدات بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی بوده و افزون بر نیمی از متقاضیان درخواست استفاده از پوشش های درمانی سازمان را نیز داشته اند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی که با هدف گسترش پوشش بیمه ای به تمامی آحاد جامعه و از آبان ماه سال گذشته با اولویت بانوان و فرزندان بالای ۱۸ سال خانواده ها اجرایی گردیده است اظهار امیدواری نمود این بستر زمینه استفاده و برخورداری تعداد بیشتری از شهروندان را فراهم نماید .

وی افزود : علاقمندان میتوانند بدون نیاز به مراجعه و تنها از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir با انعقاد قرارداد تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته و از تعهدات مربوطه بهره مند گردند .

شایان ذکر استان استانهای اصفهان ، تهران ، فارس و مازندران در این ارزیابی در رتبه های اول تا چهارم قرار دارند که همگی دارای جمعیتی به مراتب بیشتر از استان گیلان هستند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان