آموزش و فرهنگ سازی یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل است
آموزش و فرهنگ سازی یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل است
فرماندار رشت گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی یکی از رویکردهای پدافند غیر عامل و به عنوان یکی از اصول اولیه و عاملی در جهت امنیت و آرامش است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری ظهر چهارشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان رشت با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: پدافند غیر عامل در این برهه از زمان یکی از موضوعات مهم و با اهمیت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ماهیت تقابل جنگ‌ها با توجه به رشد و پیشرفت مدرنیته فرق کرده است، افزود: امروز خیلی از کشورها با تعامل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند اما به نوعی با جنگ‌های سایبری، بیولوژیک، روانی و… درگیر هستند.

عاشوری با اشاره به اینکه جنگ و تقابل بخشی از سیمای زندگی ما به شمار می‌رود، ادامه داد: ارزش و اهمیت پدافند غیر عامل بیشتر از جنگ آفندی است.

وی با بیان اینکه امروزه چهره تهدیدات ثابت نیست و مرتب در حال تغییر است، گفت: با پیشرفت تکنولوژی، سیستم‌های کشورهای متخاصم همواره در حال به روز رسانی است لذا ما باید به تهدیدات به صورت خطی نگاه نکنیم.

فرماندار رشت افزود: در این برهه از زمان اگر تهدیدات دشمنان را نشناسیم ممکن است به واسطه نقشه‌های آنان در زمین دشمن بازی کنیم و ممکن است برخی از اقدامات ما علاوه بر اینکه مؤثر نباشد بلکه نتیجه عکس هم بدهد به خصوص در حوزه فضای مجازی بسیار باید هوشیار بود.

وی اضافه کرد: عرصه فعالیت پدافند غیرعامل کلان و متنوع است به گونه‌ای که همه زمینه‌ها از جمله زیستی، فنی، سایبری، اقتصادی، مالی، انرژی، حمل و نقل را در بر می‌گیرد.

فرماندار رشت بیان کرد: یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل آموزش و فرهنگ‌سازی است که در صدر برنامه‌ها و به عنوان یکی از اصول اولیه و عاملی در جهت امنیت و آرامش از آن یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن نهایت استفاده را از قدرت رسانه انجام می‌دهد و در تلاش است با تسلط بر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وارد یک جنگ مردم محور کند، گفت: از زمان انقلاب تا به امروز رمز موفقیت انقلاب حضور مردم در همه عرصه‌ها بوده و دشمن با تمام قدرت دنبال قرار دادن مردم در برابر نظام است.

فرماندار رشت تصریح کرد: بر همین اساس توصیه می‌شود تا آموزش و تربیت نیروهای انسانی در سرلوحه کار قرار گرفته و رعایت اصول و ملاحظات پدافندی در همه حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت