خدمات جامعه پرستاری باید در راستای توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت باشد
خدمات جامعه پرستاری باید در راستای توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت باشد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در چهارچوب توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت، حرکت می‌کند، افزود: همه اقدامات و خدمات مراقبتی، درمانی، آموزشی و حمایتی جامعه پرستاری در ستاد و صف نیز باید در همین چارچوب باشد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)؛ کارگاه آموزشی «مدیریت ارتباطات سازمانی در حوزه پرستاری» با حضور دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هیئت برد تخصصی پرستاری وزارت بهداشت و مدیران پرستاری مراکز آموزشی و درمانی استان در سالن اجلاس دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این کارگاه آموزشی، نیروی انسانی در بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از سرمایه های نظام سلامت دانست و اظهار کرد: مدیریت منابع انسانی به‌ویژه در بخش پرستاری بسیار مهم است و باید برای استخدام و سپردن مسوولیت پرستاری حساسیت ویژه‌ای به خرج داد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در چهارچوب توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت، حرکت می‌کند، افزود: همه اقدامات و خدمات مراقبتی، درمانی، آموزشی و حمایتی جامعه پرستاری در ستاد و صف نیز باید در همین چارچوب باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ضرورت بازنگری و بازطراحی نیروی انسانی در حوزه پرستاری، گفت: امروزه رسیدن به شیوه مطلوب در پرستاری، تعیین رده‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در پرستاری، تأمین نیروی انسانی متناسب با نیاز بیماران و تدوین و تبیین روش‌های به‌روز در پرستاری لازم است.
دکتر آشوبی با بیان اینکه ارتقای نظام سلامت و مراقبت از سلامت مردم نهایت ماموریت حوزه پرستاری است، تصریح کرد: در کنار تامین سلامت مردم، تامین سلامت جامعه پرستاری و تقدیر از تلاش‌های آن‌ها نیز از ضروریات غیر قابل انکار است.
وی با اشاره به تلاش‌های بی‌شائبه کادر پرستاری در بحران کرونا، خاطرنشان کرد: حافظه تاریخی مردم هیچگاه تلاش‌ها و زحمات جامعه پرتلاش، دلسوز و نستوه پرستاران را فراموش نخواهد کرد.
گفتنی است؛ در این کارگاه آموزشی، گزارشی از وضعیت کلی جامعه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، چالش‌ها و راهکارها جهت ارتقای وضعیت کنونی توسط دکتر نازیلا جوادی- مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبیین و تشریح شد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان