روند مبتلایان به کرونا در گیلان سیر نزولی دارد
روند مبتلایان به کرونا در گیلان سیر نزولی دارد
با آغاز موج چهارم کرونا در این استان از ۲۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت روزانه به طور میانگین بیش از ۴۰۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری می شدند.

شمار مبتلایان به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های گیلان طی هفته های اخیر به طور چشمگیری کاهش یافت و با بستری شدن ۴۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته شمار بستری شدگان به پایین ترین تعداد طی حدود دو ماه اخیر رسیده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان روز شنبه ، با اشاره به روند نزولی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان گفت: آمار بستری روزانه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان روند کاهشی دارد.

دکتر حسن رخ شاد اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری شدند که نسبت به هفته های گذشته به ویژه روزهای اخیر روند کاهشی قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به روند کاهشی شمار بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان طی هفته های اخیر خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که به کمترین حد خود طی حدود ۲ ماه اخیر رسیده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان بیان داشت: با آغاز موج چهارم کرونا در این استان از ۲۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت روزانه به طور میانگین بیش از ۴۰۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری می شدند.

وی یادآور شد: ۳۱ فروردین ماه امسال در موج چهارم شیوع کرونا به دلیل بی توجهی به توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان به یک هزار و ۵۰ نفر نیز رسیده بود.

دکتر رخ شاد با اشاره به همکاری خوب مردم در کاهش مبتلایان به کرونا خاطر نشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل پرهیز از دورهمی و تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی همچنان مورد تاکید است.

وی در ادامه با اشاره به دریافت ۱۸۰ هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به گروه های هدف در گیلان اظهار داشت: تاکنون واکسن کرونا به ۱۷۰ هزار نفر از گروه های هدف از جمله کادر بهداشت و درمان، جانبازان شیمیایی، سالمندان بستری در مراکز بهزیستی و بیماران خاص، سالمندان بالای ۸۰ سال و گروه سنی بالای ۷۰ سال در این استان علیه بیماری کووید ۱۹ تزریق شده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان های املش، لنگرود، لاهیجان، بندرانزلی، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا، فومن، شفت، رشت ، سیاهکل ، خمام، تالش و آستارا در وضعیت زرد و شهرستان های رودسر، آستانه اشرفیه و رودبار در وضعیت نارنجی قرار دارند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت ، دومین استان درگیر بیماری کرونا بود.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تعداد جان‌ باختگان بیماری کووید ۱۹ در ایران به ۸۱ هزار و ۷۹۶ نفر و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۳۰ هزار و ۷۸ نفر رسید.

تاکنون دو میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، سه هزار و ۴۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۱ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

تاکنون به چهار میلیون و ۲۹۵ هزار و ۸۰۷ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۷۶۵ هزار و ۲۱۳ نفر نیز دوز دوم  تزریق  و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۶۱ هزار و ۲۰ دوز رسیده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا