ورود۳ میلیون مسافر نوروزی به گیلان در شرایط کرونایی
ورود۳ میلیون مسافر نوروزی به گیلان در شرایط کرونایی
حمیدرضا آذرپور : تا پایان روز ششم فروردین‌ماه امسال تعداد 637 هزار و 951 دستگاه خودرو وارد استان گیلان شده و 529 هزار و 93 دستگاه خودرو از استان خارج شدند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: در همین زمان ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۹۱ مسافر از مبادی زمینی، هوایی و ریلی وارد گیلان و ۳ میلیون و ۳۹ هزار و ۵۸۹ نفر نیز از استان خارج شدند.

وی افزود: در مدت زمان مذکور ۱۲۲ هزار و ۱۸۸ نفر مهمان و مسافر در اقامتگاه‌های مجاز استان اقامت داشتند که از این تعداد ۱۱۷ نفر اتباع کشورهای دیگر هستند همچنین تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌ها، بناهای تاریخی و مراکز تفریحی گیلان ۳۷۹ هزار و ۵۰۴ نفر بوده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: با توجه به ضرورت بازدیدهای نظارتی از تأسیسات و مراکز ارائه خدمات به گردشگران ۲ هزار و ۶۳۷ مورد بازرسی طی این ایام تا ۶ فروردین‌ماه انجام شده است.

آذرپور عنوان داشت: در بازدیدهای مذکور تمامی همکاران در مسیرهای اصلی و فرعی استان در قالب ۱۰ تیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغ شده در مراکز و تأسیسات را پایش می‌کنند.

وی افزود: در ایام پاییز و زمستان آموزش‌های حضوری و مجازی توسط معاونت بهداشت و درمان و معاونت گردشگری به ذی‌نفعان ارائه شده و با توجه به گزارشات ارائه شده توسط معاونت بهداشتی رضایت کامل در این زمینه حاصل شده است.

آذرپور با بیان اینکه منازل استیجاری یکی از آفت‌های صنعت گردشگری و یکی از مکان‌های مستعد شیوع بیماری کرونا است گفت: با دستور استاندار، حمایت‌های فرماندهی نیروی انتظامی و پیگیری‌های دادگستری گیلان اقداماتی در این حوزه انجام شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: تلاش داریم که با تذکر، اخطار و در نهایت با ارجاع افراد خاطی به دستگاه‌های قضایی بتوانیم شرایط خوبی را برای هم‌وطنان فراهم کنیم تا بتوانند به راحتی از اقامتگاه‌های مجاز استان بهره‌مند شوند.

وی افزود: حوزه معاونت گردشگری به‌عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فعالیت خود‌ را به‌صورت شبانه روزی از تاریخ ۲۶ اسفندماه آغاز کرده و آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات هم‌وطنان از طریق سامانه‌های ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ و ۰۹۶۲۹ است.

آذرپور بیان کرد: در ذیل تمامی نرخ‌ نامه‌هایی که به عرضه‌کنندگان خدمات اعم از هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، سفره خانه‌ها، مراکز تفریحی و سایر مراکز ارائه شده شماره سامانه‌ها نوشته شده که مردم در صورت مشاهده تخلف در این اماکن می‌توانند از طریق این سامانه‌ها مراتب را به ما اطلاع‌رسانی کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون مورد شکایتی گزارش نشده و تنها چند مورد  ابهام بوده که به سرعت رسیدگی شده‌ ابراز داشت:  هم‌وطنان اطمینان خاطر داشته باشند که در اولین فرصت موارد رسیدگی شده و نتیجه به آن‌ها اعلام می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم