چند درصد گیلانی ها واکسن کرونا دریافت نکرده اند؟
چند درصد گیلانی ها واکسن کرونا دریافت نکرده اند؟
سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه حدود ۱۳.۲ درصد از جمعیت هدف گیلان هنوز واکسن دریافت نکرده اند، افزود: تاخیر در تزریق واکسن علل مختلفی دارد و لذا تعداد زیادی از افراد به علت بیماری کرونا و لزوم سپری شدن قرنطینه تا بهبودی کامل هنوز واکسن نزده اند.

دکتر فردین مهرابیان ، با اشاره به تزریق چهار واکسن برکت، سینوفارم، آسترازنکا و پاستوکووک در سطح پایگاه های واکسیناسیون استان گیلان، اظهار کرد: بیش از ۸۶.۷ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول و ۶۰.۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۳.۲ درصد از جمعیت هدف گیلان هنوز واکسن دریافت نکرده اند، افزود: تاخیر در تزریق واکسن علل مختلفی دارد و لذا تعداد زیادی از افراد به علت بیماری کرونا و لزوم سپری شدن قرنطینه تا بهبودی کامل هنوز واکسن نزده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکی دیگر از عوامل واکسن نزدن را اعتقادات نادرست و باورهای غلط درباره واکسن دانست و تصریح کرد: عده ای نیز به خاطر ترس از واکسن که ناشی از عدم آگاهی کافی و نپذیرفتن نظرات کارشناسان بهداشت است، به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمی کنند.

مهرابیان، با اشاره به مشارکت خوب مردم گیلان در تزریق واکسن کرونا، گفت: میزان تزریق هر دو دوز واکسن کرونا در گیلان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی از بستری شدن ۶۸ بیمار جدید کرونایی طی روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های گیلان ۳۱۱ نفر هستند که از این تعداد، ۵۶ نفر شرایط جسمی خوبی ندارند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه براساس آمارها میزان ابتلا، شدت بیماری، طول مدت بستری و میزان مرگ و میر در واکسن نزده ها به صورت معناداری بالاتر از واکسن زده  هاست، یادآور شد: افراد با تزریق واکسن به سلامت خود و خانواده و اجتماع کمک می کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا