حفظ و نگه داری از اراضی و مراتع استان یکی از مولفه های مهم گیلان است.
حفظ و نگه داری از اراضی و مراتع استان یکی از مولفه های مهم گیلان است.
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ؛ مهندس الماسی در جلسه هماهنگی به مناسبت هفته منابع طبیعی با بیان اینکه یکی از نکات بارز در گیلان حفظ اراضی است افزود: استانی که ۸۵ درصد اراضی در حوزه کشاورزی است ۳۰ درصد مزارع ۳۸ درصد جنگل و ۱۷ درصد مراتع را دارد گویای نقش مهم و پر رنگ استان در کشور ، منابع ملی و امنیت غذایی است.
وی حفاظت و نگهداری از ۳۸ درصد از جنگل های استان را امری مهم و نقش آفرین عنوان کرد و ادامه داد: در فرهنگ گیلان درخت کاری از کودکی با ما بوده و امروز به عنوان مسئول نگاه ما به درختکاری به عنوان سنبل شده اما این امر فراتر از یک روز و یک هفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه کم بیش تلاش ها انعکاس پیدا می کند  اما هفته منابع طبیعی فرصت خوبی برای انتقال این تلاش های شبانه روزی است اذعان داشت: این هفته فرصتی است که با روش های مختلف مردم را به سمت حفظ و احیا جنگل کاری سوق دهیم.
وی با تاکید بر اینکه برای حفاظت علاوه بر فرهنگ سازی ، جلوگیری از تخلفات به محیط بانان و نیروی انتظامی نیاز داریم اظهار داشت: این منابع برای همگان است، ما باید همراهی مردم را داشته باشیم این همراهی کمک خوبی به گارد حفاظت میکند.
قابل ذکر است این جلسه با حضور دستگاه های ذیربط برگزار شد.