استقلال مالی و مدیریتی بیمارستان‌ها به جهت بهبود خدمات به مردم
استقلال مالی و مدیریتی بیمارستان‌ها به جهت بهبود خدمات به مردم
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، استقلال مدیریتی و مالی مراکز درمانی استان را در مصرف بهینه منابع و همچنین خدمت اثربخش به مردم مفید فایده دانست.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وبدا) صبح روز سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ نشست مشترک رؤسای مراکز آموزشی درمانی رشت و بیمارستان‌های سراسر استان با دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
در این نشست که جمعی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه نیز حضور داشتند، بر ضرورت افزایش آمادگی‌ها جهت مقابله با موج جدید ویروس کرونا، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های منابع انسانی و تجهیزاتی در جهت ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم، رعایت انضباط مالی بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، تلاش برای ارائه کمی و کیفی خدمات درمانی به مردم، تأکید شد.
دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به زیادشدن شمار بیماران کرونا در برخی از مناطق، اظهار کرد: باید با اقدامات پیشگیرانه، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و تجارب کسب‌شده در موج‌های پیشین، از تشدید بار بیماری در مراکز درمانی پیشگیری کنیم.
وی با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مدیریت واحدهای صف و ستاد، افزود: در دوره جدید، حدود و اختیارات قانونی به واحدها تفویض شده و به همین میزان نیز مسئولیت‌ها و پاسخگویی نیز افزایش یافته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تخصصی بودن امور در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، گفت: بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، واحدهای مستقل اداری و مالی هستند و باید در ساختاری مستقل به مردم خدمت کنند.
دکتر بالو با اشاره به نیازمندی برخی واحدها و بخش‌ها به بهسازی و نوسازی، بیان کرد: برای اجرای طرح‌های عمرانی و یا اتمام آن‌ها لازم است مشارکت و پیگیری رؤسای بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی فعالانه‌تر باشد.
وی بر لزوم صرفه‌جویی در مصارف جاری بیمارستان‌ها تأکید کرد و گفت: استقلال مدیریتی و مالی مراکز درمانی استان می‌تواند در مصرف بهینه منابع و همچنین خدمت اثربخش به مردم مفید فایده باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر تشدید نظارت‌ها در واحدهای بیمارستانی تأکید کرد و گفت: مدیریت صحیح در برنامه‌ریزی درست، افزایش نظارت‌های میدانی و همچنین اداره امور بیمارستان‌ها در «نداشتن‌ها و کاستی‌ها» است.
گفتنی است در این نشست، جمعی از معاونین، مدیران ستادی و رؤسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانی شهرستان‌ها به گزارشی از برنامه‌ها، راهبردها، چالش‌ها، راهکارها و نیازمندی‌ها در جهت ارائه خدمت مطلوب‌تر به مردم، ارائه کردند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان