رفع شکستگی خط انتقال آب شرب تصفیه خانه بزرگ گیلان دلیل قطعی آب مشترکان شرق و مرکز گیلان در دومین روز آبان
رفع شکستگی خط انتقال آب شرب تصفیه خانه بزرگ گیلان دلیل قطعی آب مشترکان شرق و مرکز گیلان در دومین روز آبان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در گفتگوی تلفنی با بخش خبری ساعت 20 شبکه باران، از ترمیم شکستگی لوله در خط انتقال آب شرب خروجی تصفیه خانه بزرگ گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ مازیار علی پور در مصاحبه تلفنی با بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه باران، در پاسخ به سوال دلیل قطعی و کاهش فشار آب آشامیدنی در شرق و مرکز گیلان گفت: رفع شکستگی لوله در سطح خط انتقال آب شرب سایز ۱۲۰۰ ، در خروجی تصفیه خانه بزرگ باعث قطعی و افت فشار آب شرب مشترکین مناطق شرق گیلان در دومین روز آبان شد.

وی با تاکید بر مصرف بالا در فصل تابستان با توجه به حضور مسافر و دمای بالای هوا، افزود: با توجه به کاهش دما و کاهش مصرف تصمیم گرفتیم امروز این شکستگی را ترمیم کنیم؛ قبل از رفع شکستگی پیمانکار ذی صلاح انتخاب، منابع جایگزین تامین آب، آماده و تمام مخازن آبگیری شد.

علی پور، اظهار داشت: عملیات ترمیم و رفع شکستگی ساعت ۱۸:۳۰ به پایان رسید، ابتدا تصفیه خانه شماره ۱ که مشترکین شهرهای رشت، انزلی و خمام از آن بهره مند هستند وارد مدار شد و سپس تصفیه خانه شماره ۲ که شهرهای سیاهکل، لاهیجان، رودبنه، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لنگرود، شلمان، کومله، چاف، چمخاله و روستاهای مسیر را تحت پوشش دارد مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیستم در حال پایدار شدن است افزود: احتمال افت یا قطعی آب شرب در شهر سیاهکل وجود دارد که تا ساعت ۲۲ امشب مشکل کاملاً مرتفع خواهد شد.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان