تامین کالاهای اساسی کشور از برنامه های در دستور کار منطقه آزاد انزلی است
تامین کالاهای اساسی کشور از برنامه های در دستور کار منطقه آزاد انزلی است
در راستای تامین کالاهای اساسی کشور از ابتدای سال جاری تا کنون با پهلوگیری ۴۵فروند کشتی ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ تن روغن خام و غلات در مجتمع بندری کاسپین تخلیه و به سراسر کشور حمل شده است .
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی اکبر نیازی سرپرست سازمان اظهار کرد: در راستای تامین کالاهای اساسی کشور از ابتدای سال جاری تا کنون با پهلوگیری ۴۵فروند کشتی ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ تن روغن خام و غلات در مجتمع بندری کاسپین تخلیه و به سراسر کشور حمل شده است .
اکبر نیازی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۳۲ هزار ۵۰۰ تن روغن خام خوراکی توسط ۲۷ فروند کشتی در بندر کاسپین تخلیه و توسط کامیون های تانکر دار به واحد های تولیدی سراسر کشور حمل شده است.
وی با اشاره به پهلوگیری ۱۸ فروند کشتی حامل نهاده های دامی در اسکله های مجتمع بندری کاسپین یادآور شد: بر اساس آمار های موجود ۴۴ هزار تن نهاده های دامی و غلات شامل جو، ذرت، سویا و نخود در بندرکاسپین تخلیه شد.
نیازی با بیان اینکه بندرکاسپین و بندرانزلی به عنوان بنادر محدوده منطقه آزاد انزلی با هم افزایی ظرفیت ها و همگرایی موجود در دیپلماسی دریای خزر در سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته اند گفت: سال گذشته با استفاده از ظرفیت ۳ پست اسکله عملیات تخلیه و بارگیری در بندر کاسپین رشد چشمگیری داشت و امسال با اضافه شدن ۳ پست اسکله جدید (۲ پست اسکله و یک پست اسکله رو- رو) ظرفیت اسمی اسکله های بندر کاسپین ۱۰۰ درصد رشد خواهد داشت.
وی اضافه کرد: منطقه آزاد انزلی نخستین منطقه آزاد شمال کشور با ۲ بندر مهم و با سابقه انزلی با قدمت ۳۰۰ ساله و بندرنوین کاسپین است که در مجموع با ۲۲ پست اسکله فعال بوده و مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین زیرساخت بندری ایران در دریای خزر با رویکرد صادراتی و با هدف توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر و راه‌اندازی کریدور شمال – جنوب در منطقه آزاد انزلی احداث شده است.
گفتنی است، این مجتمع بندری، مشخصات بنادر نسل سوم را دارد که با پنج پست اسکله مشتمل بر پایانه‌های تجاری، کانتینری، چندمنظوره، محوطه عمومی، اسکله‌رو _ رو، پایانه غلات، سوخت و صنایع دریایی است که ظرفیت تخلیه و بارگیری در فاز نهایی به ۱۵ میلیون تن کالا را در سه نوبت کاری دارد.
  • منبع خبر : منابع طبیعی گیلان