حضور میدانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان سیل‌زده آستارا
حضور میدانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان سیل‌زده آستارا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی بروز سیل در آستارا به منظور بررسی میدانی و ارایه خدمات سلامت محور به سیل‌زدگان و در راه ماندگان راهی این شهرستان شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همراهی دکتر جمشید محمدی – رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان به منظور بررسی آخرین وضعیت سیل‌‌زدگان آستارا، در این شهرستان حضور یافت.
مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشستی که به منظور ارزیابی و پایش سیل با حضور مسعود کاظمی- معاون عمرانی استاندار، شهاب‌زاده- فرماندار آستارا و جمعی از مدیران کل و رؤسای سازمان‌های استان در دفتر فرماندار آستارا تشکیل شده بود، شرکت کردند.
در این نشست، سطح آمادگی مراکز سلامت‌محور شهرستان آستارا به ویژه در مناطق سیل‌‌زده مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم و در راه ماندگان، تأکید شد.
در حال حاضر سطح بهداشت و درمان شهرستان آستارا مطلوب و ارایه خدمات سلامت‌محور به صورت عادی در این شهرستان مرزی، ادامه دارد.
علاوه بر کادر درمان، تیم‌های بهداشت محیط و اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان آستارا در حالت آماده باش کامل هستند و تا پایداری وضعیت، در مناطق سیل‌زده حضور فعال دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به همراه مسوولان‌ استانی و شهرستانی در بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا حضور یافت و سطح ارایه خدمات درمانی به مردم را در بخش اورژانس این بیمارستان بررسی کرد.
گفتنی است، در پی بروز سیل در آستارا و رانش پل در سیبلی این شهرستان، خودرویی سقوط و سرنشینان آن دچار سانحه شدند که پس از ارایه خدمات درمانی به صورت سرپایی مرخص شدند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان