تأکید دکتر سالاری بر استمرار ارایه خدمات سلامت به مردم استان
تأکید دکتر سالاری بر استمرار ارایه خدمات سلامت به مردم استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به توسعه زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی طی سالهای اخیر گفت: باید از همه ظرفیت های دانشگاه در جهت خدمات مستمر و بی وقفه به مردم در نظام سلامت بهره گرفته شود.

به گزارش  پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، پیش از ظهر چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه  نشست شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی- مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین و تعدادی از مدیران ستادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از تلاشهای همه جانبه مسوولان‌ دانشگاه در توسعه خدمات سلامت، اظهار کرد: تمام تلاش و  دغدغه مسوولان‌ نظام سلامت گیلان باید حفظ و ارتقای سلامت جامعه باشد.

وی با اشاره به بخشی از خدمات و دستاوردهای نظام سلامت در گیلان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سالهای اخیر اقدامات قابل توجهی در جهت توسعه زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی حوزه سلامت انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت های بهداشتی و درمانی در استان تاکید و گفت: طی دو سال اخیر با تأمین و تخصیص چندین میلیارد تومان اعتبار، کلینیک‌های تخصصی و ویژه، پروژه های توسعه بیمارستانی و از جمله  کلینیک دندانپزشکی رشت پیشرفت  چشمگیری داشته و باید این کلینیک‌ها به صورت شبانه‌روزی به مردم، خدمات ارایه کند.

دکتر سالاری بر ضرورت استمرار خدمات با کیفیت به مردم تأکید کرد و افزود: کلینیک های ویژه و تخصصی که در شهرستان ها افتتاح و راه اندازی شده باید به صورت شبانه روزی فعال و در دسترس مردم قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اهتمام به امور بیماران نیازمند به دارو و تامین صد درصدی آن در سبد دارویی استان، گفت: باید داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تجهیز و اطلاع رسانی صحیح به ویژه در شهرستانهای سرتاسر استان به عنوان داروخانه مرجع و منتخب به مردم خدمت ارایه کنند.

وی با اشاره به استقرار آمبولانس در مراکز بهداشتی، درمانی و مرکز فوریت های پزشکی، خاطرنشان کرد: ایجاد نظام یکپارچه و هماهنگ در خدمات رسانی آمبولانس های مراکز بهداشتی، درمانی و مرکز فوریت ها به جهت مدیریت هزینه ها و توزیع متوازن آمبولانس ها و نیروی انسانی از ضروریات کنونی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست بر ضرورت تبیین و تشریح دستاوردهای نظام سلامت در راستای فرمان «جهاد تبیین» رهبری معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: تحقق جهاد تبیین در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این معنی است که  دستاوردهای  انقلاب اسلامی  در استان که در جهت خدمت به مردم انجام شده برای  امیدافزایی  ارایه شود.

گفتنی است در این نشست، معاونین و تعدادی از مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت پیشبرد اهداف سلامت استان و رفع اشکالات، به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود پرداختند.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان