پیام مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی
پیام مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی
سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت ۱۰ سپتامبر برابر با ۱۹شهریورماه روز جهانی پیشگیری از خودکشی پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان، متن پیام وی بدین شرح است:

” بسمه تعالی”

در عصر امروز خودکشی به عنوان یکی از معضلات و آسیب های اجتماعی محسوب میشود و بسیاری از جوامع بشری و کشورها را تحت الشعاع خود قرار داده است و برای کنترل و کاهش این معضل اجتماعی یک عزم همگانی باید پای کار باشد.

سازمان بهزیستی بنا به وظیفه ذاتی همواره در بحث پیشگیری و کنترل این آسیب اجتماعی پیشقدم است و در این زمینه اقدامات گسترده ای را در دستور کار دارد.

مهمترین اصل در پیشگیری از خودکشی آموزش خودمراقبتی به عموم مردم است، افکار و اقدام به خودکشی اغلب به دنبال افسردگی و یا یک بحران به وجود می آید و یکی از مولفه های اصلی در هر بحرانی موقتی و زودگذر بودن آن است.

فراگیری مهارت‌هایی از جمله حل مساله، تاب آوری بویژه در حالت بحرانی و در شرایطی که فرد درد و احساس استرس دارد، تنظیم هیجان‌های منفی، مدیریت خشم، چگونگی کنترل رفتارهای ناگهانی و فرزند پروری و غیره همگی از جمله مهارتهاییست که عموم مردم نیاز داشته و از وقوع آسیبهایی نظیر خودکشی پیشگیری خواهد کرد.

لذا اینجانب ضمن مهم برشمردن مباحث روانشناسانه در حل این آسیب اجتماعی، ۱۰سپتامبر برابر با ۱۹شهریورماه “روز جهانی پیشگیری از خودکشی” را فرصتی شایسته برای تقدیر از خدمات مددکاران و مشاوران و کارشناسان مراکز مشاوره، اورژانس اجتماعی و ادارات بهزیستی می دانم و از تمامی فعالان و کسانی که برای کاهش آسیبهای اجتماعی تلاش می کنند تشکر و قدردانی می نمایم.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان