برگزاری نشست شورای سلامت سیاهکل به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
برگزاری نشست شورای سلامت سیاهکل به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
نشست شورای سلامت شهرستان سیاهکل به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با حضور مسوولان و متولیان این حوزه برگزار و آخرین وضعیت آن بررسی شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب دا)، شامگاه سه شنبه  ۷ آذر ۱۴۰۲ نشست شورای سلامت شهرستان سیاهکل با حضور دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر امین بابایی فرماندار شهرستان سیاهکل، حجت الاسلام محمد کریمی امام جمعه شهرستان سیاهکل و جمعی از مسوولان ستادی دانشگاه و شهرستان سیاهکل در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
در این نشست آخرین اقدامات و دستاوردهای نظام سلامت شهرستان سیاهکل و همچنین کاستی ها و نیازمندی های توسعه ای بهداشت و درمان مورد ارزیابی قرار گرفت.
دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست گزارشی از اقدامات دانشگاه ارائه کرد و گفت: نگاه دولت سیزدهم در نظام سلامت، توجه به مناطق کم برخوردار و شهرستان ها است.
وی با اشاره به برخی از اقدامات دانشگاه در مرکز و قطب های درمانی، افزود: توسعه منابع انسانی و تجهیزاتی علاوه بر مرکز استان و قطب های درمانی شرق و غرب استان، در شهرستان های کم برخوردار گیلان نیز در دستور کار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بخشی از اقدامات توسعه محور نظام سلامت استان از جمله در سیاهکل، گفت: پس از ۱۴ سال مرکز جامع سلامت دیلمان به بیمارستان محلی ارتقا یافته و در تلاشیم تا اقدامات توسعه ای دیگر نیز در آن رقم بخورد.
دکتر آشوبی همچنین میزان استقرار پزشکان در بیمارستان محلی دیلمان را مطلوب دانست و گفت: این مرکز اکنون به پاویون موقت نیز تجهیز شده تا برخی پزشکان از جمله متخصص قلب در آن مستقر و به مردم خدمت کنند.
دکتر امین بابایی فرماندار شهرستان سیاهکل نیز در این نشست با تقدیر از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان سیاهکل، اظهار کرد: سیاهکلی ها رای بسیار بالایی به رئیس جمهوری داده و انتظارشان از دولت سیزدهم در همه حوزه ها از جمله بهداشت و درمان بیشتر است.
وی بر ضرورت توجه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیمارستان غدیر سیاهکل تاکید کرد و افزود: لازم است با تلاش مضاعف مسوولان موج امیدهای ایجاد شده مدیران تحول خواه در مردم بیشتر دیده شود.
حجت الاسلام محمد کریمی امام جمعه شهرستان سیاهکل نیز در این نشست بر ضرورت تقدم بهداشت بر درمان، توجه به طب سنتی در درمان،  تقویت ارتباط نظام سلامت با آموزش و پرورش و تبیین دستاوردها و روشنگری اقدامات انجام شده، تاکید کرد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان