چهار شهر گیلان تا پایان امسال زیر پوشش فیبرنوری قرار می گیرند
چهار شهر گیلان تا پایان امسال زیر پوشش فیبرنوری قرار می گیرند
استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت همکاری شهرداران برای توسعه شبکه فیبرنوری گفت: طرح ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و محیط‌های کسب و کار از برنامه‌های راهبردی دولت است از اینرو باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر (چهارشنبه اول آذر ۱۴۰۲) در نشست تبیین توسعه زیرساخت فیبرنوری گیلان با حضور شهرداران و روسای شوراهای اسلامی استان و نیز ارتباط تصویری فرمانداران، با بیان اینکه تحت پوشش قرار گرفتن شهرهای گیلان به شبکه فیبرنوری تحول ایجاد خواهد کرد، اظهار کرد: بسیاری از شبکه‌های ارتباطی در روستاهای استان فرسوده و در بستر شبکه مسی است که با اجرای پروژه فیبرنوری این مشکلات مرتفع می‌شود.

وی با توجه به پیشرفت‌ها و تحولات دنیای ارتباطات و هوشمندسازی و نوآوری در دنیا اضافه کرد: برنامه‌های ما در این ارتباط نیز باید بر اساس فناوری‌های روز دنیا باشد؛ توسعه شبکه فیبرنوری و اینترنت با سرعت بالا از خواسته‌های شهروندان است از این رو ما باید بر اساس تکالیف قانونی به این موضوع بپردازیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه شهرهای تعیین شده گیلان برای تحت پوشش قرارگرفتن به شبکه فیبرنوری با سرعت تا پایان سال کار را نهایی کنند، اضافه کرد: محدویت پهنای باند با شبکه فیبرنوری مرتفع می‌شود بنابراین اجرای این پروژه اهمیت دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه همکاری شهرداران در اجرای پروژه شبکه فیبرنوری می تواند عملکرد آنان باشد، اظهار کرد: هر شهری که زودتر تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گرفت باید در اختصاص اعتبارات مدنظر باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست، توسعه فیبرنوری را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: چهار شهر بزرگ گیلان شامل لاهیجان، رودسر، لنگرود و بندرانزلی بعد از رشت باید تا پایان سال جاری تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گیرد.

میثم عابدی اظهار کرد: این چهار شهر باید تا ۱۰ روز آینده قراردادهای مربوط به تحت پوشش قرار گرفتن به شبکه فیبرنوری را نهایی کنند و تا آخر سال کار را به اتمام برسانند.

وی با بیان اینکه اضافه شدن هر شهر دیگر به شبکه فیبرنوری و عقد قرارداد جزو اولویت‌ها است، اضافه کرد: سایر شهرهای استان گیلان نیز باید حداقل تا پایان امسال قراردادها را نهایی کنند و در سال آینده، عملیات اجرایی را آغاز نمایند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در اجرای پروژه شبکه فیبرنوری همکاری پلیس راهور و سایر دستگاه‌های مرتبط مورد نیاز است از اینرو تسریع در این برنامه همکاری بین دستگاه‌ها را می‌طلبد.

عابدی با تاکید بر ضرورت نظارت بر پروژه‌های مربوط به شبکه فیبرنوری خاطر نشان کرد: جلسات کنترل پروژه مربوط به توسعه شبکه فیبرنوری نیز باید با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور فرمانداران هر ۲ هفته یک بار برگزار شود.

وی تسریع در طرح ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کار را مهم دانست و اضافه کرد: توسعه شبکه فیبرنوری اقدامی ارزشمند برای افزایش سرعت اینترنت است.

فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز در این نشست در ارتباط با فرآیند اجرای شبکه فیبرنوری به منازل و کسب و کارها توضیحاتی ارائه داد و خواستار همکاری برای اجرای آن شد.

در پایان این نشست قرارداد اجرای طرح فیبر نوری در شهر‌های خمام و کومله به امضاء رسید.

  • منبع خبر : استانداری گیلان