برای تداوم بخشیدن به تامین منابع لازم ، نیازمند تعیین تکلیف بدهی کارفرمایان و حمایت همه جانبه مسئولین استان می باشیم
برای تداوم بخشیدن به تامین منابع لازم ، نیازمند تعیین تکلیف بدهی کارفرمایان و حمایت همه جانبه مسئولین استان می باشیم
در آستانه 25 تیرماه روز تامین اجتماعی ، دکتر عباسی استاندار گیلان با حضور در اداره کل تامین اجتماعی استان ، با پرسنل این مجموعه دیدار و گفتگو نموده و ضمن قدردانی از تلاشها ، این مناسبت را تبریک گفت .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی در این دیدار ، با بیان اینکه بیش از ۴۷۴ هزار نفر بیمه شده و حدود ۱۸۰ هزار نفر مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان را تشکیل میدهند اذعان داشت : برای ارائه تعهدات به این جامعه بزرگ در استان گیلان ماهانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان تعهدات ارائه میگردد در حالی که در ایده آل ترین شرایط مبالغ وصولی حق بیمه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان یعنی ۶۰ درصد میزان مصارف است .

وی با اشاره به بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان گیلانی به تامین اجتماعی استان ، اظهار داشت : بسیاری از ادارات ، دستگاههای دولتی و شهرداری ها در زمره بدهکاران به سازمان در سطح استان هستند که برای تحقق مطالبات تامین اجتماعی و تعیین تکلیف آنها نیازمند حمایت جدی مسئولین و ورود استاندار محترم می باشیم .

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه وصول حق بیمه برای انجام تعهدات امری حیاتی در سازمان میباشد افزود : برای تداوم بخشیدن به تعهدات به موقع و مطلوب ، تامین منابع امری اجتناب ناپذیر است و انباشت مطالبات یکی از عوامل موثر در برهم خوردن توازن و تراز منابع مصارفی است .

کیوان مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود طلاق های صوری ، فرارهای بیمه ای ، سوء استفاده از برخی قوانین و برخورداری های من غیر حق ، بالا بودن درخواست های مشاغل سخت و زیان آور و نسبت زیاد اینگونه بازنشستگی ها در مجموع را از چالش های موجود در شکل گیری برخی مشکلات برشمرد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان